نشست تربیتی آغاز هفته تربیت در واحد خواهران نمایندگی اصفهان

در سالروز میلاد مبارک سید الساجدین امام زین العابدین (علیه السلام ) نشست تربیتی با موضوع شاخصه های اثربخش تربیتی از نگاه امام سجاد (علیه السلام ) در مدرسه عالی بنت المصطفی اصفهان برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین کشکولی، پیرامون ویژگیهای اخلاقی متقین با توجه به بیانات امام سجاد علیه السلام در دعای مکارم اخلاق مطالب ارزشمندی را بیان نمود.

وی اظهار داشت: امام سجاد (علیه السلام) در این بند از دعا بیش از ۲۰ ویژگی برای انسان متقی برمی شمارند. عدالت گرا بودن،فروخوردن غضب،خاموش کردن آتش فتنه،اصلاح بین مردم،آشکارکردن کا های خوب مردم،پوشاندن عیوب انسان ها،نرم خویی و ملایمت،خوش رفتاری آرامش، وقار، خوش‌اخلاقی، پیشی گرفتن به سوی فضیلت، انتخاب نیکی و احسان، ترک سرزنش، خوبی کردن به غیر مستحق، حق‌گویی گرچه سنگین باشد، اندک شمردن گفتار و کردار خوب خودمان، هر چند زیاد باشد؛ و زیاد شمردن گفتار و رفتار بدمان، هر چند اندک باشد.

وی در ادامه طلاب خواهر را توصیه به فراگرفتن و عمل به مبانی تربیتی مطرح شده در دعای مکارم الاخلاق نمود و با استناد به روایتی از رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) بیان داشت: بانوان همواره باید به نقش آرامش بخش خود در کنار همسر اهمیت زیادی بدهند.

سخنران نشست در این زمینه به جمله امام (قدس سره) اشاره کرد که به نوعروسان توصیه می کردند با همسران خود بسازید و محبت کنید.