رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی تصریح کرد:

دریافت بیش از ۳ هزار اثر از ۵۰ ملیت در جشنواره شیخ طوسی

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رضایی رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی که صبح امروز در سالن قدس مجتمع‌ آموزش عالی امام خمینی(قدس سره) برگزار شد، به ارائه گزارشی از برگزاری این جشنواره پرداخت.

وی با گرامیداشت مقام شیخ طوسی، عالم بزرگ جهان اسلام اظهار داشت: جشنواره پژوهشی المصطفی به نام این شخصیت بزرگ در مکتب اهل بیت(علیهم السلام) مزین است و لازم است پژوهشگران و محققان المصطفی ایشان را الگوی فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره پژوهشی شیخ طوسی، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره بررسی وضعیت و جایگاه پژوهش در واحدها و مراکز جامعةالمصطفی است و لازم است از عزیزانی که در کاروان تولید دانش المصطفی نقش فعالی داشته اند به صورت ویژه تقدیر به عمل آید.

وی ادامه داد: معرفی ظرفیت‌ها و توانمند‌های پژوهشی و ایجاد انگیزه در فعالیت‌های تحقیقاتی و ایجاد تعاملات علمی از دیگر اهدافی است که جشنواره شیخ طوسی به آن دست یافته است.

رئیس پژوهشگاه المصطفی خاطرنشان کرد: در فراخوان آثار جشنواره، حدود ۳ هزار اثر در ۲۲ زبان از ۵۰ ملیت در دبیرخانه جشنواره دریافت شد. در عرصه پایان نامه ها با توجه به آثار دریافتی می‌توان گفت جامعةالمصطفی از مراکز علمی پیشرو در جهان به شمار می آید.

وی با اشاره به آثار دریافتی بخش فراخوان مقاله جشنواره شیخ طوسی ابراز داشت: موضوع فراخوان مقاله بیست و چهارمین جشنواره شیخ طوسی جهاد تبیین و گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل اعلام گردید که خوشبختانه در این زمینه آثار بسیار فاخری به جشنواره ارسال شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی تکریم از شخصیت‌های موثر علمی را یکی دیگر برنامه‌های سالانه جشنواره شیخ طوسی برشمرد و ابراز داشت: در این جشنواره نیز از شخصیت علمی حجت الاسلام والمسلمین ربانی به عنوان بنیان گذار جشنواره شیخ طوسی تقدیر خواهد شد.

گفتنی است در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی ضمن تقدیر از صاحبان آثار برگزیده پژوهشی و ارائه چهار مقاله منتخب توسط محققان و پژوهشگران المصطفی، از شخصیت علمی حجت الاسلام والمسلمین ربانی تقدیر به عمل آمد.