در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان برگزار شد :

جشن “از خاتم پیغمبران تا مهدویت”

بمناسبت فرخنده ایام اعیاد شعبانیه و در آستانه ولادت با سعادت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ، جشن با شکوه "از خاتم پیغمبران تا مهدویت"در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان برگزار شد.

در این مراسم که سه شنبه ۹ اسفندماه برگزار گردید، استاد دکتر نصیب الله عمراف به ایراد سخن پرداخت و با معرفی حضرت رسول صلی الله علیه و آله بعنوان پیامر آگاهی و خردورزی عنوان کرد: بعثت نبوی ، انقلاب و قیامتی است که قبل از قیامت کبری در این زمین رخ داده است. نخست درشخصیت خود پیامر رخ داد و باید در وجود هر شخصی و هر پیروی از پیروان آن بزرگوار رخ بدهد.

وی افزود: غزالی در کتاب المنقذ من الضلال، می نویسد: یک ریاضی دان را، یک ریاضی دانمی تواند بشناسد و شناختش محققانه است، اگر دیگران در اینخصوص چیزی بگویند،از سر تقلید است؛ یک فقیه را یک فقیه می تواند بشناسد؛ و … پیامر را هم تنها پیامران و اوصیا می شناسند!

دکتر عمر اف جهانی بودن و خامتیت را بعنوان دو شاخصه اساسی رسالت پیامر اسلام برشمرد و اظهار داشت: از مهم ترین نیازهای بشر در همه زمان ها، برنامه و قانون برای آینده و فرجام تاریخ است. پرسش های اساسی در این زمینه مطرح است که اصلا بشر آینده و فرجامی دارد؟ آیا فرجام بشر مثبت است یا منفی؟ آیا بشر جامعه آرمانی خود را که پر از امنیت و عدالت باشد، خواهد دید؟

وی در پاسخ به این پرسش تصریح کرد : بنابر روایات اهل سنت و شیعه بیش از ۷۰ آیه قرآن به فرجام زندگی بشر و ظهور منجی آخر الزمان صراحتاو اشارتا پرداخته است. نظیر آیه ی شریفه “وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ”

استاد عمر اف ضرورت حاکمیت عدالت در کل روی زمین و نهادینه شدن آن را از اهداف اساسی اندیشه مهدویت برشمرد و افزود : قطعیت ظهور منجی در آخر الزمان و از اهل بیت بودن منجی را از جمله اعتقادات مشترک اهل تسنن و تشیع در خصوص مهدویت می باشد.

خاطر نشان می سازد شعر خوانی ، همخوانی و ارائه مقاله از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بوده است.