گزارشی از اقدامات نمایندگی المصطفی برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه

نمایندگی منطقه ای جامعةالمصطفی العالمیه در لبنان، گزارشی از اقدامات جهت کمک رسانی به زلزله‌زدگان اخیر در کشور سوریه را منتشر نمود.

با وقوع زلزله و انتشار خبر تلفات انسانی گسترده در شمال سوریه در شورای نمایندگی لبنان به منظور همفکری برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان جلسه ای تشکیل گردید.

ابتدا هر یک از اعضاء شورا داوطلبانه مبلغی به عنوان مساهمت در این اقدام پیش‌‌کش نمودند و مقرر گردید هر یک از اعضاء به دنبال منابع از خیرین و یا کمک‌های غیر نقدی آنان باشند.

پس از هماهنگی‌های لازمه یک گروه ۴ نفره متشکل از نماینده المصطفی در منطقه شامات و بعضی از اعضای شورا و آقای شیخ عبدالله جبری از علمای اهل سنت و مدیر کلیة الدعوة ، عازم سوریه گردیدند و پس از زیارت حضرت زینب (سلام الله علیها) به شهر حلب و دو شهر آسیب‌دیده نبل و الزهراء سفر کردند.

با هماهنگی‌های قبلی آقای دکتر شبخ حسن عموره به منازل آسیب دیده برخی از طلاب رفته و دلجویی و مساعدت نقدی انجام گرفت و فردای آن روز نیز از شش خانواده ی دیگر آسیب‌دیده در شهر نبل تفقد گردید و سپس با حضور در شهر حلب مشهد النقطه (مقام رأس الحسین(علیه السلام)) از روند کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان اطلاع حاصل گردید.

با توجه به حضور ارزشمند و موثر ارگان‌های وابسته به جمهوری اسلامی ایران و نقش آنان در تخفیف آلام آسیب‌دیدگان از برخی از طلاب آسیب‌دیده و خانواده‌های شهداء تفقد و مساعدت‌های مالی صورت گرفت .

در همان روز هیئت مزبور جهت کمک به آسیب‌دیدگان منطقه جلبه عازم استان لاذقیه گردیدند و در بدو ورود با استقبال حجت الاسلام و المسلمین سید ایمن زیتون به بررسی نحوه امداد رسانی پرداختند.

در اولین گام از روستاهای فیدیو، إسطامو ، هنادی ، الصنوبر ،عین الشرقیة ، کفریة و … بازدید و از خانوده‌های آسیب‌دیده و عزیز از دست رفته تفقد و مساعدت مالی نمودند.

هیئت مزبور روز پنجشنبه ضمن تفقد از خانواده‌های منطقه جبله از منطقه رمیله و مخیم فلسطینیان بازدید و با هماهنگی و مساعدت فرمانده نظامی منطقه مساعدت‌های لازمه توزیع گردید.

همچنین کمک‌های دیگری نیز در بیروت تهیه شد که توسط جمعیت اُلفة از شهر صیدا با مسئولیت آقای شیخ صهیب حبلی به منطقه ارسال گردید.

هیئت اعزامی المصطفی روز جمعه مورخ ۲۸ بهمن ماه به بیروت بازگشت .

حضور در جمع آسیب‌دیدگان و تفقد از آنان و گفت و گو پیرامون الطاف خفیه الهی و صحبت‌های هیئت اعزامی آثار ماندگاری را در بین زلزله‌زدگان به جای گذاشته که حداقل آن اظهار خرسندی از توجه جهوری اسلامی ایران به واسطه حضور نمایندگان جامعة المصطفی و تفقد از آنان بوده است.