گزارش برگزاری جشنواره قرآن و حدیث در نمایندگی ترکیه

نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در ترکیه گزارشی از برگزاری جشنواره قرآن و حدیث در این نمایندگی را ارائه نمود.

جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی به عنوان بزرگترین مسابقات قرآنی و حدیثی جهان اسلام ، علاوه بر معرفی چهره های متعدد و صاحب نبوغ در عرصه های معارفی و مهارتی قرآنی، به برنامه ها و فعالیتهای قرآنی و حدیثی المصطفی جانی دوباره بخشیده که به لطف پروردگار ثمره آن، انس هرچه بیشتر مخاطبان ارجمند در سراسر جهان با تعالیم گران سنگ قرآن کریم و دلدادگی هر چه بیشتر ایشان به معارف ائمه طاهرین خواهد بود.

نمایندگی المصطفی در ترکیه نیز با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و حدیثی در بین طلاب و دانش آموختگان المصطفی در سال ۱۴۰۱ جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی را در ترکیه برگزار نمود.

جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در چند رشته در دو بخش شفاهی و کتبی و در بخش خواهران و برادران به صورت ذیل برگز ار گردید:

– حفظ کل قرآن کریم
– حفظ اجزاء مختلف قرآن کریم
– قرائت قرآن کریم
– معارف قرآن و حدیث

کتاب نسیم هدایت که منبع آزمونی جشنواره قرآنی و حدیثی بود ، به زبان ترکی استانبولی در ۱۵۲ صفحه ترجمه و در اختیار متقاضیان جهت مطالعه قرار گرفت. همچنین ۵۰ سوال از سواالت ارسالی گزینش و به زبان ترکی استانبولی ترجمه گردید.

آزمون جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی از طریق نرم افزارهای آزمون ساز برگزار گردید. در نرم افزار آزمون ساز و یژه آزمون کتبی تمهدیه و کارشناسی مالحظاتی از قبیل طراحی متفاوت ترتیب سوالات نسبت به هر شرکت کننده در نظر گرفته شد. از این رو اگر دو شخص همزمان در آزمون شرکت کنند، سوالات آنها متفاوت خواهد بود . پس از آماده شدن سوالات، لینک آزمون در اینترنت بارگذاری گردید و به شرکت کنندگان اطلاع رسانی گردید.