در نمایندگی هند برگزار شد

سمینار گرامیداشت صدر العلماء مولانا سید سلمان عابدی

سمینار گرامیداشت صدر العلماء مولانا سید سلمان عابدی موسس مدرسه جامعه المنتظر نوگانوا سادات با همکاری نمایندگی المصطفی و جامعه المنتظر در نوگانوا سادات هند برگزار شد.

نشست اول این سمینار با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای اصل نژاد آغاز گردید و ادامه پژوهشگران مقالات خود را در مورد صدر العلماء ارائه کردند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حمیدی معاون فرهنگی نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به شخصیت مولانا سلمان ابراز داشت: ایشان یک مربی کامل در گونه و یک انسان با اخلاق که الگوی کامل برای تربیت جوانان امروز هستند.

آقای منظور عالم جعفری معاون آموزش نمایندگی هم درمورد شخصیت ایشان ابراز داشت: ایشان مربی بی نظیر،یک پدر مهربان برای طالب بود و همیشه اولین نفر بود که در مدرسه می آمد و آخر از همه از مدرسه خارج می شد. ایشان نه فقط یک عالم بود بلکه یک مهندس بود که نقشه مدرسه را هم خودش طراحی کرده بود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر ذیشان عارفی مسئول امور اهل سنت نمایندگی هم در مورد شخصیت موالنا سید سلمان عابدی نکات ارزشمندی مطرح نمود.

در نشست دوم  حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای صفدر حسین زیدی مدیر مدرسه امام جعفر صادق(علیه السلام) جونپور ضمن عرض تبریک اظهار داشت: کار نمایندگی یک کار عظیمی هست که در مورد علماء هندوستان انجام می دهد و این سمینارها سبب می شوند که طلاب با شخصیت این علماء آشنا شوند.

در ادامه آقای ربانی، رایزن فرهنگی کشور هم با اشاره به شخصیت مولانا سلمان ابراز داشت: این سمینارها سبب زنده ماندن علماء می شود. مرحوم جناب آقای سید سلمان عابدی از افرادی بودند که کتابی مثل تذکره بی بها نوشتد و در آن در مورد علمای هندوستان به نحو احسن نوشتند.

در پایان این نشست حجت الاسلام والمسلمین شاکری، نماینده المصطفی در هند ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ماه شعبان ماه رسول خدا هست که برای رحمت برای جهانیان بوده هست در این ماه ما خودمان را برای ماه مبارک رمضان آماده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت علم فرمودند که خدا وند در آیه ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ قسم به قلم و به آنچه که با قلم نوشته می شود قسم می خورد، تصریج کرد: این علم است که انسان را زنده نگه می دارد و این علماء بخاطر علم خودشان بین ما زنده هستند و کارهای علمی که انجام داده اند این ها را بین ما زنده نگه داشته هست.

نماینده المصطفی در پایان با اشاره به برگزاری این سمینار خاطرنشان کرد: نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه قبل از این هم در مورد علماء بزرگ همچون آیت الله سبط نبی، علامه جوادی سمینار برگزار کرده هست۔

در آخر جناب آقای دکتر فیاض معاون آموزش نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه، از شرکت کنندگان در این سمینار تشکر کرد و سپس از آن کتاب تذکره بی بها صدر العلماء مولانا سید سلمان عابدی رونمائی شد۔