نماینده المصطفی در آیین افتتاح اولین رویداد کتابخوانی «منظومه» خبر داد:

نقش بی‌بدیل المصطفی در نهضت ترجمه و انتقال مفاهیم دینی از صدر اسلام تا کنون

حجت الاسلام والمسلمین صالح با اشاره به ترجمه بیش از ۴ هزار کتاب به ۳۰ زبان دنیا اظهار داشت: این تحول انتقال دینی در طول تاریخ اسلام بی‌سابقه بوده است و امروز حجم نهضت ترجمه و انتقال مفاهیم عمیق دینی از سال‌هایی که طلاب در ایران حضور داشتند در مقایسه با تاریخ صدر اسلام ده‌ها و صدها برابر بیشتر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی خراسان در آیین افتتاح اولین رویداد کتابخوانی «منظومه» گفت:امروز جامعةالمصطفی دارای آثار ارزشمند در سطح جهانی است؛ فارغ‌التحصیلان این نهاد آموزشی، توانستند میراث تمدنی، علوم اسلامی و انسانی را با قرائت اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، همراه با گفتمان انقلاب اسلامی به صدها کشور دنیا منتشر کنند.

وی با اشاره به ترجمه بیش از ۴ هزار کتاب به ۳۰ زبان دنیا اظهار کرد: این حجم نهضت ترجمه و انتقال مفاهیم عمیق دینی به عنوان یک تحول انتقال دینی در طول تاریخ اسلام بی‌سابقه بوده است.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان به اقدامات این نهاد علمی در ترجمه آثار دینی اشاره کرد و افزود: امروز در زبان‌های پرمخاطبی مانند انگلیسی، فرانسه، چینی، هندی، اردو، روسی، آذری، استانبولی و هوسا، مالایو معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به این زبان‌ها ترجمه و تألیف شده است.

وی با اشاره به ابعاد کمی و کیفی تولید کتاب‌ها، مجلات، نشریات آثار علمی دینی پس از انقلاب اسلامی اضافه کرد: اندیشمندانی که از کشورهای مختلف در ایران حضور دارند، در قالب جامعه المصطفی این نقش را داشتند که یک پیوند تمدنی و فرهنگی بین ملل مختلف جهان فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صالح با اشاره به موفقیت‌های طلاب المصطفی در سطح بین‌المللی ادامه داد: طلاب و عالمان این مجموعه بزرگ علمی در سراسر جهان به عنوان پرچم‌داران عقلانیت، اعتدال، اخلاق مدار، وحدت و تقریب مذاهب اسلامی پایه‌گذار هزاران دانشگاه و مدرسه علمیه، مؤسسات فرهنگی هستند.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان رضوی افزود:امروز شبکه‌ای از پژوهشگران، ائمه جمعه، جماعات، اصحاب رسانه، مدرسان و عالمان، مدیران حوزه‌های علمیه، افراد فعال در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، نویسندگان و مترجمان ایجادشده است، این حاصل تلاش‌های ۴۰ ساله جامعة المصطفی است که توانسته زیر نظر رهبر انقلاب اسلامی در گستره جهانی فعالیت علمی انجام دهد.

وی در ادامه درباره رویداد کتاب‌خوانی منظومه اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف این برنامه طلاب با اندیشه‌های عمیق رهبر انقلاب آشنا شوند، این فرصت را ایجاد می‌کند که وقتی طلاب دوباره به کشورهای خود برمی‌گردند با این شخصیت بیش از گذشته بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمین صالح در پایان خاطر نشان کرد: مطالعه آثار، تألیفات رهبر معظم انقلاب اسلامی را فرصتی برای جهاد تبیین در بعد فردی و اجتماعی بدانید، چرا که مطالعه آثار معظم له همواره افقی جدیدی را پیش روی ما ترسیم می‌کند.