وبینار علمی پژوهشی «حقیقتِ انتظار و ویژگی های مُنتظِرِ حقیقی»

وبینار علمی پژوهشی آنلاین با موضوع «حقیقتِ انتظار و ویژگی های مُنتظِرِ حقیقی» به همت اداره انگلیسی، لاتین و شبه قاره و با همکاری اساتید گروه مطالعات اسلامی شبه قاره مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی برگزار شد.

این وبینار بصورت زنده از مسجد مقدس جمکران به مناسبت نیمه شعبان با محوریت گفتمان مهدوی با ارائه حجج الاسلام و المسلمین فردوس احمد میر، سید سلیم مرتضی رضوی و محمد باقر مهدوی به زبان اردو برگزار گردید.

در این وبینار یکی از مهم ترین شاخصه های منتظران، کسب معرفت شناخت آن امام همام عنوان شد و معرفت و شناخت امام زمان در زندگی و مرگ انسانها دارای اهمیت ویژه عنوان نمود و عدم شناخت امام و حجت هر زمان مساوی با بی دینی و جهالت ذکر شده است.

همچنین حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مبنی بر من مات ولم یعرف امام زمانه مات میتة الجاهلیة تبیین شد که بر اساس آن هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است. بر اساس مضمون دعاها شناخت پیامبران الهی از طریق شناخت و معرفی خدا صورت می گیرد و شناخت حجّت الهی نیز از طریق شناخت پیامبران. پس از معرفی، بندگان برگزیده خدا به مردم، وظیفه خلق است تسلیم و پذیرفتن این معرفی است.