به همت نمایندگی لبنان صورت گرفت

اهدای مرحله دوم کمک خیرین به آسیب دیدگاه زلزله در سوریه

پس از مرحله اول کمک رسانی به زلزله زدکان سوریه و با توجه به استمرار زلزله و خرابی‌های جدید و نیاز به کمک های مالی خیرین، کمک های نقدی و غیر نقدی به همت نمایندگی جامعةالمصطفی در لبنان و دو تن از علمای اهل سنت از شهر های صیدا و بیروت و چهار نفر از علمای طرابلس، جمع آوری و به زلزله زدگان سوری اهدا شد.

جمع مذکور با پیوستن حجت الاسلام والمسلمین صدرالسادات،عازم مناطق زلزله زده استان لاذقیه شد و در روز نخست از بیش از بیست محدوده زلزله زده بازدید نمود و ضمن تفقد از آنان، کمک های مالی نقدی و اعانات غیر نقدی به ایشان اهدا گردید.

روز بعد بازدید از مناطق زلزله زده ادامه یافت و بصورت گروهی از خانواده های آسیب دیده تفقد گردید و عصر روز دوم این هیئت عازم شهر حلب و شهرهای نبل و الزهرا گردیدیم و بدون فوت وقت خانواده های آسیب مورد تفقد قرار گرفتند.

هیئت مزبور در روز سوم با حضور در نمایندگی جامعه المصطفی به همراه جمعی متشکل از شش تن از علمای اهل سنت در جریان فعالیت‌های المصطفی در آن منطقه قرار گرفتند و سپس عازم شهر حلب شده و از مراکز اسکان آسیب دیدگان از زلزله در دو منطقه و همچنین در مشهد النقطة مقام رأس الحسین (علیه السلام) بازدید و تفقد نمودند.

در ادامه جلسه ای در اداره کل جمعیت هلال احمر شهر حلب با حضور  آقای هائل عاصی مدیر کل این جمعیت تشکیل گردید و گزارش جامعی از نحوه ی امداد رسانی و حجم کمکهای خیرین و مساعدت ویژه ریاست جامعة المصطفی و توجه ویژه وی به مردم مظلوم سوریه ارائه شد.

سپس در دفتر دار الافتای شهر حلب ضمن ملاقات با آقای دکتر محمودعکام ضمن ابلاغ سلام و تسلیت ریاست المصطفی گزارشی از کمکهای جامعة الصطفی ارائه و کمکهای خیرین شهر طرابلس توسط جناب آقای شیخ بلال سعید شعبان تقدیم گردید.