مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی:

حوزویان و دانشگاهیان باید مقاله‌های بیشتری در حوزه مهدویت تولید کنند

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی در مراسم جشن نیمه شعبان در جمع المصطفائیان خراسان گفت: موضوع مهدویت به اندازه‌ای مهم است که طی پنج سال اخیر 413 پایان نامه در مقطع ارشد و دکتری با موضوع مهدویت در دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی دفاع شده است و این در حالی است که حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های ما با پرداختن به موضوعات دیگر نسبت به این مسئله اساسی و ضروری دچار نوعی غفلت شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی نمایندگی المصطفی در خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس فرازی‌نیا، مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی، در مراسم جشن نیمه شعبان در جمع المصطفائیان خراسان، اظهار داشت: شما می‌دانید که موضوع مهدویت و آخرالزمان سابقه‌ای به اندازه بشریت کنونی دارد و بیش از ۱۰ هزار سال است که بشریت در محضر انبیاء درباره پیغمبر آخرالزمان سوال می‌کردند.

وی افزود: وقتی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله مبعوث شدند و دین مبین اسلام ابلاغ شد، واژه آخرالزمان، دیگر به پیغمبر آخرالزمان مربوط نمی‌شد و پیرامون آخرالزمان و نهایتا حضرت صاحب‌الزمان سخن به میان می‎آمد.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: خدای متعال نسبت به موضوع آخرالزمان و موضوع حضرت بقیةالله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف با عنایت ویژه‌ای در قرآن سخن به میان آورده است. جالب است که در تاریخ می‌خوانیم ولادت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در شب نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری است و زمانیکه به تفسیر قرآن مراجعه می‌کنیم متوجه می‌شویم که بیش از ۲۵۵ آیه درباره موضوع مهدویت و آخرالزمان تفسیر شده است و بزرگان نیز این آیات را به امام زمان و آخرالزمان مرتبط دانستند.

حجت الاسلام فرازی‌نیا عنوان کرد: اصحاب در محضر پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهارعلیهم السلام از آخرالزمان و حضرت صاحب‌الزمان سوال می‌کردند و جواب‌هایی از سوی ائمه اطهارعلیهم السلام و شخص پیامبر صلی الله علیه و آله داده شده که بزرگان علمای تشیع همانند آیت‌الله صافی گلپایگانی اینگونه تحلیل می‌کنند و می‌گویند که علم به زمان ظهور و آخرالزمان از علوم مختص الهی است و معصومین علیهم السلام از زمان و جزئیات آن اطلاعی ندارند.

وی بیان کرد: از آن طرف به دلیل سوالات متعددی که در این زمینه وجود داشته و اهمیت ویژه این موضوع، نمی‌توانیم بگوییم که معصومین علیهم السلام هیچ اطلاعی در این باره ندارند. لذا تفسیر روایات بر فرض صحت سند این می‌شود که ائمه علیهم السلام به تناسب شخص سوال کننده، زمان طرح سوال و مقدمه و موخره‌ای که بوده، معصومین علیهم السلام ازعلائم قطعی آخرالزمان نکاتی را گفته‌اند اما در ۵۰۰ سال اخیر نیز به دلیل اهمیت موضوع مهدویت، روایات جعلی زیادی وارد شده است.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی بیان کرد: لذا با توجه به آیات و روایاتی که وجود دارد متوجه می‌شویم که به صورت قطع و یقین امروز دوازدهمین گوهر امامت و ولایت پا به عرصه حیات نهاده است و از آن تاریخ تا کنون ۱۱۹۰ سال می‌گذرد.

حجت الاسلام فرازی‌نیا اظهار داشت: روایتی مبنی بر اینکه هنگامیکه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به دنیا آمدند فرشتگان از ایشان بدرقه می‌کنند و ایشان را به آسمان می‌برند و هنگام نماز صبح به زمین می‌آورند که این اسقبال فرشتگان از امیرمومنان علیه السلام نیز در کعبه و هنگام شهادت ایشان نیز صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: عمر نازنین امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف چند مقطع دارد، مقطع اول همان پنج سالی است که در خدمت پدرشان مخفیانه زندگی می‌کردند، مقطع دوم نیز ۶۹ سال دومی است که دوران غیبت صغرای ایشان است که از زمان شهادت امام حسن عسکری علیه السلام با اقامه نماز توسط حضرت بر بدن مطهر ایشان به عنوان پسر بچه پنج ساله شروع شده که در این مدت ۴ نفر به عنوان سفیران امام باب‌المهدی و نایب‌المهدی که مردم از طریق این چهار نفر با امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ارتباط داشتند.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی گفت: وقتی اجل چهارمین نفر از این سفیران فرا رسید امام عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف طی بیانیه‌ای فرمودند که از این به بعد سر مسائل مستحدثه به روایان حدیث ما مراجعه کنید و سپس می‌فرمایند که آن راوی که فقیه و دین شناس باشد و جریان مرجعیت شیعه حاکمیت شهر، جریان ولایت فقه ولی امر مسلمین و جریانی که امروز می‌گوییم رهبر معظم انقلاب همگی واژگانی است که در طول این ۱۱۱۵ سال بین شیعیان به عنوان نواب عام امام زمان(عج) رایج شده است.

حجت الاسلام فرازی‌نیا اظهار داشت: جالب است بدانید که از اولین کسانی که لایق شدند که مصداق و راوی این حدیث باشند مانند شیخ کلینی‌ها، شیخ مفیدها، سید مرتضی، سید علم‌الهدی، سید رضی، آیت‌الله بروجردی، مرحوم آیت‌الله خویی، امام راحل و مقام معظم رهبری هستند که مرجعیت و علمای تراز اول شیعه مورد عنایت امام زمان(عج) بودند.

وی عنوان کرد: در واقع موضوع مهدویت به اندازه‌ای مهم است که طی پنج سال اخیر ۴۱۳ پایان نامه در مقطع ارشد و دکتری در دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی درباره موضوع مهدویت دفاع شده است. اما حوزه علمیه و دانشگاه‌های ما در این باره چه کرده‌اند؟ این در حالی است که ما به موضوعات دیگری پرداخته‌ایم.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی بیان کرد: آن‌ها تمام تلاش خود را برای مهدی شناسی دارند و در نهایت حمله به موضوع مهدویت و درست کردن مهدی‌های جعلی را مورد توجه خود قرار داده‌اند، به گونه‌ای که در چند سال اخیر بیش از ۶۱ مهدی جعلی را دستگیر کرده‌اند و در حال حاضر نیز تعداد زیادی از افرادی که ادعای امام زمانی می‌کنند در زندان‌ها به سر می‌برند.

از این‌رو با توجه به اهمیت این موضوع، دشمن همواره در تلاش است که این موضوع را سرکوب کند و در مقابل این موضوع هم ما باید به وظیفه خود عمل کنیم.

حجت الاسلام فرازی‌نیا اظهار کرد: ما به عنوان منتظران ظهور که طبیعتا ارتباط با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است وظیفه داریم که نماز و زیارت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ، دعای سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ، دعای فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و دعای عدیله که در زمان غیبت کبری توصیه شده است را بخوانیم و با ایشان نیز همسنخ شویم.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه دینی به امر امام جوادعلیه السلام ما مأموریت داریم و انتظار نیز بر ما واجب است و بر همین اساس ماموریت ما، انتظار ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. انتظار به بیان امام جواد علیه السلام برای ما یک تکلیف است.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی گفت: انتظار دارای سه رکن امید، عمل و اعتقاد است. به کسی منتظر می‌گویند که به تحقق آینده خوب، امیدوار است، کسی که به آینده امیدوار است در تحقق آینده‌ای خوب نیز اهل عمل و اقدام است.

فرازی‌نیا عنوان کرد: امام رضا علیه السلام مبتکر طرح مهدویت هستند و از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به عنوان صاحب الزمان یاد می‌کنند به ویژه در سال‌های آخر عمرشان که پیام ایشان را می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: ما که با امید، عمل و اعتقاد در شمار منتظران هستیم، امام رضا علیه السلام راهبرد خوبی داده‌اند و گفته‌اند کسی که منتظر امر ظهور فرزندم حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است سه مأموریت خودکنترلی، حسن خلق و تمرین ولایتمداری را دارد که خوشبختانه ما شیعیان در جهان تشیع این کار را به خوبی تمرین می‌کنیم، به گونه‌ای که در رکاب ولی فقیه رهبری معظم در سختی‌ها و پیروزی‌ها هستیم و خدا را شاکریم که ما در لیست شاگردان ولایت و افسران جنگ نرم در این جنگ ترکیبی که دشمنان علیه امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ، مهدویت و انقلاب راه انداخته‌اند نقش آفرینی می‌کنیم و امیدوارم که خداوند عاقبت همه ما را در این جهت ختم به خیر بفرماید.