امضای تفاهم نامه همکاری با اتحادیه مدارس و موسسات قرآنی سنگال

تفاهم نامه همکاری نمایندگی منطقه‌ای جامعة المصطفی العالمية در سنگال با اتحادیه مدارس و موسسات قرآنی این کشور به امضا رسید.

دفتر نمایندگی منطقه‌ای جامعة المصطفی العالمية در سنگال میزبان رئیس و معاونان اتحادیه مدارس و موسسات قرآنی سنگال بود تا به دنبال جلسات اولیه انجام‌شده در ماه گذشته، تفاهم‌نامه همکاری میان دو نهاد به امضا برسد.

آقایان “شیخ مصطفی احمد ون” رییس، “الحاج عمر ساک” معاون ارتباطات بین‌المللی، “الحاج عثمان انجای” عضو هیات امنای اتحادیه و معاون برنامه‌ریزی و بازرسی و “شیخ مصطفی گی” معاون امور آموزشی و مسابقات سراسری این نهاد در این دیدار حضور داشتند.

پس از تلاوت قرآن کریم و تاکید بر لزوم تعامل و همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی با محوریت قرآن کریم از سوی روسای دو نهاد، مراسم رسمی امضای تفاهم‌نامه – که پیش‌نویس آن از سوی کمیته مشترک نمایندگی المصطفی و اتحادیه مدارس قرآنی تهیه شده بود- انجام گردید.

اهم بندهای تفاهم‌نامه عبارت است از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های تربیت معلم و مدرس قرآن کریم برای ارتقای سطح علمی و مهارتی مربیان قرآنی تحت پوشش اتحادیه، پذیرش طلاب از میان حافظان قرآن تحت پوشش اتحادیه برای تحصیل در واحدهای المصطفی در منطقه و ایران، برنامه‌ریزی و برگزاری همایش‌ها سمینارها و نشست‌های علمی برای بررسی چالش‌ها و مسائل دینی، تربیتی، اخلاقی، اجتماعی و همکاری در ترجمه و نشر مصحف شریف.

همچنین تأليف، ترجمه و نشر کتب اسلامی و قرآنی، ايجاد فرصت‌های مطالعاتی و پژوهش‌های دینی و قرآنی، همکاری در طراحی و اجرای برنامه‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان و سایر مناسبت‌های اسلامی، همکاری در برنامه‌ریزی و اجرای مسابقات قرآنی در گستره ملی و بین‌المللی قرآنی، برگزاری محافل و جشنواره‌ها، نشست‌ها و نمایشگاه ‌های مشترک قرآنی و فعللیت‌های قرآنی رسانه‌ای، هماهنگی ایجاد ارتباط و همکاری میان موسسات فعال قرآنی دو کشور، هماهنگی و تسهيل ديدار هیات های مرکب از مدیران، مدرسان و فعالان قرآنی سنگال از ایران اسلامی و تبادل تجارب در عرصه تبلیغ اسلامی و فعالیت‌های قرآنی از دیگر بندهای همکاری های دوجانبه در این تفاهم نامه بود.

مدت اعتبار زمانی این تفاهم نامه چهار سال است که با رضایت طرفین قابل تمدید می‌باشد.

گفتنی است اتحادیه مدارس و موسسات قرآنی سنگال، نهادی مردمی است که با پشتیبانی خیرین، علاوه بر برگزاری برنامه‌های قرآنی در سطح ملی مانند مسابقات سراسری قرآن کریم، هدایت و سازماندهی حدود ۲۰ هزار مجموعه قرآنی در شهرها و روستاهای سنگال را بر عهده دارد.