دیدار معاون پژوهشی جامعةالمصطفی با مدیران و فعالان انجمن‌های علمی پژوهشی خراسان

حجت الاسلام والمسلمین مجید عبادی معاون پژوهشی جامعةالمصطفی در دومین روز سفر به مشهد مقدس با مدیران و فعالان ۱۷ انجمن‌ علمی پژوهشی برادران و خواهران نمایندگی المصطفی در خراسان دیدار و گفتگو کرد. به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، حجت الاسلام والمسلمین عبادی در دیدار با مدیران و فعالان انجمن های علمی […]

حجت الاسلام والمسلمین مجید عبادی معاون پژوهشی جامعةالمصطفی در دومین روز سفر به مشهد مقدس با مدیران و فعالان ۱۷ انجمن‌ علمی پژوهشی برادران و خواهران نمایندگی المصطفی در خراسان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، حجت الاسلام والمسلمین عبادی در دیدار با مدیران و فعالان انجمن های علمی پژوهشی خراسان، ضمن استماع نظرات، پیشنهادت و گزارشات حاضران اظهار داشت: واقعیت این است که انجمن های علمی پژوهشی امید و ویترین اصلی فعالیت های جامعةالمصطفی هستند.

وی افزود: مسائل و موضوعات مختلفی پیرامون فعالیت انجمن‌ها می‌توان تعریف نمود اما باید با تشخیص اولویت‌ها اقدام شود. در این راستا می توانید در موضوع گسست‌ها و فاصله‌های ایجاد شده بین نسل‌های قبل و نسل نو به عنوان جهادگران عرصه تبیین فعالیت کنید.

معاون پژوهش جامعة المصطفی با اشاره به این که یکی از کارهای مهم انجمن‌های علمی پژوهشی مباحث ترویجی در عرصه تحقیق و پژوهش است، خاطرنشان ساخت: مناسب است که انجمن‌های علمی پژوهشی نسبت به حرکت هایی با هدف جهت‌دهی کارها در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدام کنند که یکی از مصادیق آن جهاد تبیین است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: جهت‌دهی طلاب برای پایان نامه ها و پایان نامه نویسی ها، نباید به ترم های آخر موکول شود و مسئولان پژوهشی باید با دقت بر مراحل و در نظر گرفتن بازه زمانی لازم، طلاب را نسبت به انتخاب موضوع پایان نامه و سایر زمانبندی ها توجیه نمایند.

وی با بیان این که منعی برای استفاده از ظرفیت‌های استان در حوزه مهارت افزایی در پایان نامه نویسی وجود ندارد، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به هفته پژوهش مناسب است که انجمن‌های علمی پژوهشی طر‌ح ها و اقدامات خود را آماده و ارایه کنند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح نیز در بخشی از این دیدار، مدیران و فعالان انجمن‌های علمی و پژوهشی را به منزله شجره‌های طیبه و سرمایه‌های اصلی المصطفی(ص) دانست و اظهار داشت: امیدواریم نمایندگی خراسان بتواند با حمایت‌های بیشتر معاونت پژوهش جامعة المصطفی،  دستاوردها و خروجی‌های بیشتری را در حوزه انجمن‌های علمی پژوهشی تجربه کند.

وی در ادامه بر اهمیت تقویت ارتباط با نسل نو و موضوع‌شناسی پیرامون حل مسائل نسل جدید در کشورها تأکید کرد و ابراز داشت: باید موضوع شناسی پژوهشی متناسب با سرعت روند تحولی در کشورها مد نظر واقع شود؛ چراکه جایگاه رصد شگردها و روش های دشمن در انجمن هاست.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان با تأکید بر این که انجمن‌ها باید ضمن حفظ جایگاه علمی و رعایت مولفه های انجمنی و تشکیلاتی، مسئله یابی مبتنی بر حل مسائل را در دستور کار قرار دهند، خاطرنشان ساخت: باید از کارهای ویترینی و تکثرگرایی اجتناب کنیم و بیشتر بر روی عمق بخشی و فعالیت های عمیق و اثرگذار تمرکز کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صالح در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: فضای مجازی و تولیدات این حوزه نیز باید در اولویت فعالیت انجمن‌های علمی پژوهشی باشند. همچنین شبهه شناسی، عارضه شناسی با تکیه بر ارتباط مستمر با بدنه فکری کشورها بسیار جهت بخش و محرک است.