در نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان برگزار شد؛

آیین افتتاحیه اولین رویداد کتابخوانی «منظومه»

آیین افتتاح اولین رویداد کتابخوانی «منظومه» به همت نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان برگزار شد.

️رضا خوراکیان، رئیس موسسه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در مشهد در آیین افتتاح اولین رویداد کتابخوانی «منظومه» در جمع المصطفائیان خراسان اظهار داشت: قطعا شما افرادی که در این مجموعه هستید و از خانه و کشور خود جدا شده‌اید تا آموزه‌های اسلام را فرا گیرید و آن‌ها را گسترش دهید و همه سختی‌ها و مشکلات را به جان خریدید تا به هدایتی دست یابید و بتوانید این هدایت را به سایر افراد در دنیایی که شاهد اتفاقات زیاد و سختی هستیم منتقل کنید؛ یاران حضرت ولی عصر(عج) و افراد مورد توجه خاص آن حضرت هستید، چرا که اهداف ایشان را دنبال می‌کنید.

وی افزود: جای تأسف دارد که افرادی هستند که هنوز با این معارف اهل بیت(ع) آشنایی ندارند و شما در بین تمامی افرادی که در این عالم زندگی می‌کنند انتخاب شدید و به شما اجازه داده شد تا پرچم‌دار فهم معارف اهل بیت(ع) و ترویج و گسترش این معارف باشید و این تصادفی نیست.

️رئیس موسسه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در مشهد با اشاره به بخشی از ابعاد بی بدیل شخصیتی حضرت امام خامنه ای تصریح کرد: در واقع تفکر، آثار و یافته‌های متعدد علمی از چنین شخصیتی سرچشمه گرفته که اگر این شخصیت را به درستی بشناسیم قطعا درک و فهم بهتری نسبت به ایشان خواهیم داشت.

️وی ادامه داد: ما افراد بزرگ و نخبه‌ای که دارای ویژگی‌های خاصی بوده‌اند را در طول تاریخ داشته‌ایم، اما تفاوتی که ایشان با سایر بزرگان ما دارند در این است که ما هیچ یک از بزرگان را نمی‌توانیم پیدا کنیم که تمام ابعاد شخصیتی، علمی  و … را به صورت یکجا داشته باشند.

️رئیس موسسه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در مشهد خاطرنشان کرد: اولین بُعد شخصیتی رهبر معظم انقلاب را می‌توان بعد فقهی و علمی ایشان عنوان کرد، به گونه‌ای که ایشان در سن ۱۶ سالگی درس خارج را می‌خواندند و همچنین در چنین سنی عنوان مجتهد را از سوی پدرشان گرفتند، در حالی‌که برادرهای بزرگ‌تری داشتند اما پدرشان برای آن‌ها از چنین عنوانی استفاده نکردند.

️خوراکیان عنوان کرد: عناوین درس خارجی که در ۳۰ سال گذشته ارائه کرده‌اند با بسیاری از بزرگانی که در فقه سرآمد هستند، قابل مقایسه نیست. ایشان شخصیتی هستند که توانستند اصل و اساس فقه را متوجه شوند و قدرت استنباط را به دست آوردند که با چنین اصلی نیز توانستند تحول اسلامی، گسترده، عمیق و بدون انحرافی ایجاد کنند که همین موضوع، نکته کانونی و اصلی در زندگی ایشان بشمار می‌رود.

️وی  اظهار داشت: موضوع بعدی که در شخصیت ایشان وجود دارد، قرآنی بودن شخصیتی ایشان است که در راستای انس با قرآن، فهم قرآن، ترویج قرآن، ایجاد جریان حفظ قرآن، مسابقات بین‌المللی قرآن و… از پیش از پیروزی تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند.

️رئیس موسسه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در مشهد تصریح کرد: در کنار چنین شخصیتی که دارند، از  شخصیت فرهنگی نیز برخوردار هستند، این در حالی است که به گفته ایشان تا سن ۲۰ سالگی ۱۰۰۰ رمان خوانده‌اند و مواجه بسیار خوبی با بحث ادبیات و شعر داشتند و همواره در جلسات نقد ادبی نیز حضور داشتند.

️وی در پایان خاطر نشان کرد: نکته بعدی که در شخصیت ایشان باید اشاره کرد، بحث معنوی و مراقبت‌هایی است که ایشان در طول زندگی خود داشتند و همچنین شخصیت مبارزاتی ایشان در سن ۱۵ سالگی را می‌توان از دیگر ابعاد شخصیتی ایشان نام برد که جمیع تمامی این ابعاد در وجود یک فرد واقعا بی‌نظیر است.