جلسه علمای هندوستان در مدرسه سلطانیه شهر لکهنو

جلسه علمای هندوستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین شاکری، رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در مدرسه سلطانیه شهر لکهنو برگزار شد.

در این جلسه معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری، مدیر مدرسه جهانگیر خان قم حجت الاسلام والمسلمین دکتر جوی باری، مدیر مجتمع پژوهش بین الملل، دکتر شیعی، مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین امیر خوانی، معاون ارتباطات نمایندگی، حجت الاسلام والمسلمین سید اطهر جعفری و علمای بزرگ هند در این جلسه هم حضور داشتند۔

در ابتدای جلسه رئیس نمایندگی با اشاره به برنامه مدارس عصری، اظهار داشت:  ما برای مدارس عصری برنامه ای تعریف کرده ایم که طبق آن دانشجو می تواند تا گرفتن مدرک دیپلم دوره کاردانی را بگذراند و بعد از فارغ التحصیلی می تواند با همین مدرک در المصطفی ادامه تحصیل دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری در ادامه ابراز داشت: هندوستان علمای بزرگ، مفسر قرآن و مجتهد داشت ولی اینها به فراموشی سپرده شده اند وما در این یک سال اخیر برای احیای شخصیت های علمای هندوستان سمینار های متعددی برگزار کرده ایم تا بتوانیم سیرت و روش تبلیغ این علماء را برای جوانان الگو قرار دهیم.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین کلب جواد ضمن عرض خیر مقدم و تقدیر وتشکر از نمایندگی جامعةالمصطفی اظهار داشت:ما امروز یک اجلاس سراسری کشور در حسینیه بزرگ لکهنو داشتیم که در آن حدودا ۳۰۰ نفر از علمای بزرگ هندوستان شرکت کردند و در
مورد مسائل شیعیان هندوستان سخنرانی کردند.

وی با اشاره به برنامه عصری المصطفی ابراز داشت: این برنامه خیلی خوب است و شما می توانید این برنامه را در مدارس عصری ما هم اجرا کنید و ما در این مورد با شما همکاری خواهیم کرد۔

وی در آخر بابت برگزاری سمینارها از نماینده المصطفی تشکر کرد و گفت: این تراث مسلمانان و بخصوص ملت هندوستان هست که باید احیا شود ما هم حاضر هستیم یک سمینار مشترک برای موالنا دلدار حسین در لکهنو برگزار کنیم.