مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب بررسی شد

پیش نشست علمی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب با حضور طلاب، اساتید و پژوهشگران مجتمع آموزش عالی فقه و با سخنرانی حجت الاسلام نیکخو برگزار شد. به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه در نشست مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، فراگیر بودن و تأثیرگذاری را […]

پیش نشست علمی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب با حضور طلاب، اساتید و پژوهشگران مجتمع آموزش عالی فقه و با سخنرانی حجت الاسلام نیکخو برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه در نشست مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، فراگیر بودن و تأثیرگذاری را دو ویژگی حرکت روحانیت در انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: حوزه علمیه قم از دو بخش «مرجعیت و طلاب» تشکیل شده است که امام (ره) به عنوان بخش مرجعیت، اعلامیه می دادند و سخنرانی می کردند و آن بخشی که سخنان و دیدگاههای امام(ره) را به عمق جامعه و تا دور دست ترین مناطق رساند، روحانیت و طلاب بودند.

حجت الاسلام نیکخو ضمن تبیین جایگاه و نقش بی بدیل و تأثیرگذار حوزه علمیه قم در پیروزی انقلاب اسلامی به برخی تلاشها برای انقلاب زدایی از حوزه های علمیه اشاره کرد وخاطرنشان ساخت: حوزه علمیه قم باید همچنان یک حوزه انقلابی و مهد انقلاب باقی بماند و رسیدن به این هدف نیازمند اندیشه، تدبیر و برنامه ریزی دقیق است.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم  نظام اسلامی همچنان اسلامی و انقلابی بماند باید حوزه علمیه، انقلابی بماند؛ زیرا اگر حوزه علمیه انقلابی نماند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت.