دیدار وزیر فرهنگ و گردشگری نیجر با رئیس جامعةالمصطفی

وزیر فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی نیجر با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار و گفت وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به وزیر فرهنگ و گردشگری نیجر به معرفی جامعةالمصطفی العالمیه و خدمات علمی و آموزشی این دانشگاه در سطح بین الملل پرداخت و خاطرنشان کرد:جامعةالمصطفی عضو اتحادیه های معتبر دانشگاهی در منطقه و جهان است و دانش پژوهانی از ۱۳۰ ملیت در ۱۶۰ رشته، گرایش و مقطع در این دانشگاه بین المللی در سه محور علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های واحدها و مراکز آموزشی جامعةالمصطفی در ایران و ده‌ها نقطه جهان، اظهار داشت: برخی از آموزش‌های المصطفی در قالب غیرحضوری توسط دانشگاه مجازی المصطفی ارائه می‌شود که این دانشگاه هم اکنون هزاران دانش‌پژوه را پذیراست.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به فعالیت‌های علمی و آموزشی این دانشگاه در نیجر خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از صد نفر از دانش‌پژوهان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در نمایندگی جامعةالمصطفی در نیجر مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در ادامه به معرفی مرکز آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی پرداخت و یادآور شد: المصطفی با بیش از دویست مرکز علمی و دانشگاهی در جهان قرارداد همکاری دارد و این آمادگی وجود دارد تا تفاهم‌نامه های همکاری میان جامعةالمصطفی و مراکز علمی نیجر منعقد گردد که برگزاری دوره‌های مرکز آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی یکی از بهترین زمینه‌های همکاری به شمار می آید.

وی با اشاره به استقبال جامعةالمصطفی از حضور پیروان همه مذاهب اسلامی در این دانشگاه بین‌المللی، تصریح کرد: برخلاف برخی مراکز علمی در جهان اسلام که مروج تکفیر و جدایی پیروان مذاهب اسلامی هستند، راهبردالمصطفی تاکید بر تقریب و وحدت اسلامی و احترام به نظر و عقاید همه ادیان و مذاهب است و بسیاری از رشته‌های آموزشی المصطفی به حوزه ادیان ابراهیمی و شرقی اختصاص یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در پایان با اشاره به زمینه‌های مشترک فرهنگی و دینی میان دو کشور ایران و نیجر ابراز امیدواری کرد این زمینه‌ها به توسعه روابط دو کشور به ویژه در عرصه علمی و دانشگاهی منجر گردد.

وزیر فرهنگ و گردشگری نیجر نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی و دیدار با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، توسعه فعالیت‌ها و همکاری های علمی المصطفی در نیجر را بسیار سودمند دانست.