در نمایندگی جامعه المصطفی گلستان برگزار شد :

محفل انس با قرآن کریم

به مناسبت ایام پرفیض رمضان المبارک و ماه نزول قرآن کریم محفل انس با قرآن کریم ، به همت دارالقران و حدیث در نمایندگی جامعه المصطفی در گلستان با حضور پرشور طلاب اساتید و کارکنان برگزار شد .

حجت الاسلام و المسلمین دریاباری در این آیین معنوی که با حضور پرشور طلاب اساتید و کارکنان برگزار گردید با اشاره به آیه شریفه “وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلّا لِيَعْبُدُونِ” (من جنّ و انس را نيافريدم جز براى اينكه‌ مرا پرستش‌ كنند) ،هدف نهایی همه ادیان توحیدی را معرفت الله و شناخت خدای متعال و نیل به سعادت ابدی دانست و افزود: تلاش همه پیروان ادیان مختلف در جهت کشف کیستی و چیستی ذات مقدس پروردگار بوده است.

وی فطرت را به عنوان یکی از مهمترین راه های خداشناسی معرفی کرد و اظهار داشت: همه انسان ها بر اساس فطرت خداجو به دنیا آمده اند و با مراجعه به قلوب مستعد و پاک می توان در راه پرنور و مبارک خداشناسی قدم نهاد.

حجت الاسلام و المسلمین دریاباری افزود: یقیناً تفاوتهای موجود بین انسان ها، تفاوت مسیرها را به دنبال خواهد داشت لیکن اگر انسان در جستجوی حقیقت باشد خدای متعال او را یاری خواهد کرد.

وی با اشاره به ماجرای حضرت ابراهیم و مسیر طی شده توسط آن نبی بزرگ خدا در مسیر رسیدن به خداشناسی تصریح کرد: مشاهده پرستش خدایان گوناگون و سستی و بطلان پرستش اشیا و امثال آن ، حضرت ابراهیم را به سوی معرفت حقیقی و شناخت درست از پروردگار عالم سوق داد

.
حجت الاسلام و المسلمین دریاباری عبودیت را بزرگ ترین و بالاترین مرتبه انسانی دانست و عنوان کرد : با نیل به عبودیت و رسیدن به مقام والای “عبد خدا بودن” ، صفات جمال و جلال الهی به بنده اعطا میگردد و و انسان به مقام خلیفه الهی خواهد رسید.