تفکرات و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب باید در رأس امور باشد

در سالروز میلاد امام مجتبی علیه السلام اولین جلسه صمیمی حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان با کارکنان این نمایندگی با هدف اصلاح سازمان در قالب بیان مطالبات، سیاست‌های کلان سازمانی و بررسی مسائل بخش‌ها با رویکرد نو در سال جدید برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والملسمین صالح ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران همواره با انواع و اقسام چالش‌ها نظیر تجزیه طلب، جنگ تحمیلی، تخریب چهره انقلاب اسلامی، تحریم های اقتصادی جنگ های تبلیعاتی و روانی، کارشکنی‌ها و در شش ماهه اخیر نیز با یک جنگ ترکیبی مهندسی شده تمام عیار مواجه بوده است.

هژمونی غرب در همه کشورها دچار چالش شده است

وی افزود: خداوند همواره اراده خود را برای حفظ این نظام و ایران اسلامی نشان داده است و امروز هژمونی غرب در همه کشورهای استعمارگر نظیر آمریکا، فرانسه و حتی اسراییل غاصب با اراده خداوند به چالش کشیده شده است و دست خدا به وضوح در جریانات و آشوب های اخیر این کشورها عیان است و به استناد آیه و لا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین” وعده خدا در قرآن نصرت مؤمنان به شرط ایمان و استقامت است.

رویارویی آشکار بین تمدن اسلام و غرب

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان ادامه داد: امروز یک رویارویی آشکار بین تمدن اسلام و غرب حاصل شده است و غرب دین را به عنوان یک عامل فردی و نه عاملی برای حکومت می داند و با همین نگاه سقوط امپراطوری عثمانی نیز با توهین به مقدسات و ارزش‌های دینی آغاز شد. با این تجربه امروز یهودیان، همان نسخه ای را که برای سقوط امپراطوری عثمانی پیچیده بودند در جریان اغتشاشات اخیر در جمهوری اسلامی در دستور کار قرار دادند.

وی اضافه کرد: یکی از مؤلفه‌های انقلاب اسلامی، اسلام انقلابی با شاخصه‌های غدیر، عاشورا و مهدویت است.

حجت الاسلام والمسلمین صالح تصریح کرد: غدیر یعنی اصل ولایت ائمه اطهار علیهم اسلام، عاشورا مظهر اسلام جهادی شهادت طلب سازش ناپذیر با ظلم و مهدویت، آرمان جهان در عصر غیبت مبتنی بر مرجعیت و ولایت فقیه است.

مهمترین شاخص ولایتی مقام معظم رهبری حفظ اندیشه و خط فکری امام خمینی(ره) است

وی عنوان کرد: مهمترین شاخص ولایتی حضرت امام خامنه‌ای حفظ اندیشه و خط فکری سازش ناپذیری امام خمینی(ره) با ظلم، استکبار و استعمار است. از طرفی امروز بحث حاکمیت دینی مد نظر است و در دل حاکمیت دینی وقوع برخی از کارشکنی‌ها و جرائم حکومتی در بدنه حکومت اجتناب‌ناپذیر است اما این مسائل نمی‌تواند به شاکله نظام مبتنی بر مبانی دینی مستحکم خدشه وارد کند و لازمه پشتیبانی از این انقلاب کار جهادی است. لذا بحث ناکار آمد نشان دادن نظام، تجزیه‌طلبی، تحریف، تولید شایعات و نشر اکاذیب نیز گزینه های روی میز دشمنان انقلاب است و رویکرد ما نیز همواره حمایت و پیروی از رهبری برای حفظ کیان نظام و اسلام ناب است.

جوانان ما سرمایه‌های اصلی انقلاب هستند
رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان ادامه اظهار داشت: جوانان ما سرمایه‌های اصلی انقلاب هستند و جذب ایشان و بازکردن گره های ذهنی و پاسخ به شبهات جوانان و نوجوانان با تکیه بر حلم و حسن خلق در خانواده و اجتماع نقطه مقابل برنامه های دشمن است. تقویت ارتباط با حرم مطهر و زیارت امام رضا علیه السلام در خانواده ها، بها دادن به بچه ها، مشورت گرفتن از آن ها، تقویت حجاب در خانواده و … بسیار در این زمینه مؤثر هستند.

امروز یکپارچگی ایران اسلامی یک نقطه اقتدار است
وی افزود: امروز یکپارچگی ایران اسلامی یک نقطه اقتدار است و دشمن به دنبال گسست این یکپارچگی است و لازمه مقابله با این مسئله تقویت حسن وطن پرستی مبتنی بر تقویت روحیه دینی و معنوی اقشار مردم به ویژه جوانان است.

تفکرات و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب باید در رأس امور باشد
حجت الاسلام والمسلمین صالح ادامه داد: المصطفی(ص) یک نهاد رسالت مدار نقش آفرین در عرصه جهانی با هدف تربیت کادر برای جهان اسلام است لذا تفکرات و بینش سیاسی رهبر معظم انقلاب در این نهاد زیرمجموعه رهبری باید همواره در سرلوحه امور باشد. از این رو سیر مطالعاتی سیره رهبری باید به صورت مستمر و جدی در میان کارکنان و فرزندان ایشان تقویت شود.

نمایندگی المصطفی(ص) در خراسان در جهت رشد ابعاد کمی و کیفی فعال است
وی اضافه کرد: به حمدالله امروز سازمان در همه ابعاد مختلف کمی و کیفی مورد نیاز در حوزه ساماندهی فضاهای فیزیکی نظیرمجتمع مسکونی طلاب، خوابگاه خواهران، ساختمان ستاد، پروژه مهدیه، در حوزه ارتباطات با سایر نهادهای استان نظیرعضویت جامعه المصطفی در خراسان در مجمع دانشگاه های استان به عموان یک مجمع رسمی در استان، در حوزه جذب و رشد چارت سازمانی و سایر حوزه های موجود فعال است.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان تصریح کرد: ما همیشه برای اعتلای سازمان از طرح‌های نوِ اصلاحیِ آسیب شناسانه فزاینده در همه حوزه های علمی، فرهنگی و ‌پژوهشی از مسیرهای تعریف شده استقبال می‌کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد:همچنین ارتباطات عاطفی مؤثر همکاران در بدنه مجموعه باید تقویت شود چرا که این مسئله موجب بهبود، تقویت، تسریع روند امور و اعتلای سازمان می شود.