پیام رئیس جامعةالمصطفی به جشنواره قرآن و حدیث نمایندگی سنگال

به مناسبت برگزاری جشنواره قرآن و حدیث در نمایندگی جامعةالمصطفی در سنگال، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی پیامی خطاب به شرکت کنندگان و دست اندرکاران جشنواره صادر نمود.

متن پیام رئیس جامعةالمصطفی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قرآن کریم نوری است که خداوند برای هدایت بشرفرستاده است. و انزلنا الیکم نورا مبینا؛ «ما برای شما یک نور روشنگر فرستادیم». یعنی نوری که می‌تواند در عصری که بشر گرفتار ظلمت‌هاست، تاریکی‌ها و ظلمت‌های اجتماعی و اخلاقی بشر را برطرف کند. هم ظلمت‌های اعتقادی در تشخیص حقایق جهان و هم ظلمت‌های رفتاری.

از یک طرف این نور روشنگر، جهان بینی انسان را درست می‌کند و فکر و اندیشه انسان و نگاه انسان را به جهان روشن می سازد و انسان را با عالم و مبدا و مقصد آشنا می‌کند و تاریکی‌های جهل اعتقادی را برطرف می‌کند و از طرف دیگر این ظلمت و تاریکی در رفتارها و اعمال ما انسان‌ها در امور فردی و اجتماعی را برطرف می‌کند و راه روشن را به ما نشان می دهد لذا فرمود ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم. این قرآن به محکمترین و مستحکم ترین راه‌ها هدایت می‌کند.

خداوند را شاکریم که توفیق خدمت به ثقل اکبر یعنی قرآن کریم را با برگزاری مسابقات و جشنواره قرآنی به شما عزیزان و همکاران گرامی عنایت فرمود تا ضمن آشنایی با معارف قرآن با این کتاب الهی انس پیدا کنید . امیدوارم این انس با قرآن را برای همیشه در زندگی خود حفظ کنید و اگر می خواهید در گرفتاری‌ها و ظلمت‌های این جهان همیشه یک مشعل روشنگر در اختیار شما و در دست شما باشد با قرآن مأنوس باشید.

جشنواره قرآنی که عزیزان ما در المصطفی برگزار می‌کنند برای توسعه فرهنگ انس با قرآن است تا ما بخشی از وقت‌مان را در شبانه روز به همنشینی و انس با قرآن و برای استفاده از این نور الهی اختصاص دهیم. امیدوارم همه شما در آشنایی و انس بیشتر و عمل به قرآن موفق باشید. مهم این است که به این نسخه شفابخش عمل کنیم و این نور راهنما را حقیقتاً دنبال کنیم و از طریق این نور به سمت خوبی ها و پاکی ها و نورانیت عمل و عقیده حرکت کنیم.

در پایان از تمام شرکت کنندگان در جشنواره قرآنی المصطفی و برگزارکنندگان بویژه نماینده محترم المصطفی و همه عزیزانی که برای برگزاری این جشنواره قرآنی کمک کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم همه ما و شما در عمل به قرآن موفق باشیم . موفق و سربلند و در سایه قرآن باشید.

والسلام علیکم و برکاته.

علی عباسی