رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان:

اندیشه و سیره امام علی(ع) بهترین راهنمای سعادت و رشد بشریت است

مراسم ظهر روز نوزده ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان برگزار شد.

رئیس نمایندگی خراسان در این مراسم ضمن ابراز سوگواری و ضربت خوردن و شهادت امیرمؤمنان امام علی علیه السلام اظهار داشت: حقیقتا شهادت امام علی علیه السلام یکی از حوادث بسیار تلخ و حزن انگیز تاریخ بشریت است. شخصیتی که اینگونه مورد تجلیل و تحسین خداوند متعال در قرآن کریم قرار گرفته و مصداق بسیاری از آیات قرآن است و طبق نص صریح قرآن ایشان دارای طهارت و راستی اندیشه و عمل است و اینگونه ناجوانمردانه توسط خوارج تکفیری و تند رو به شهادت رسیدند.

وی افزود: امام علی علیه السلام مظهر رحمانیت و عدالت الهی است و چون خوارج از مقابله عقیدتی با اندیشه توحیدی و عدالت خواه و سعادت محور امام علی علیه السلام عاجز شده بودند ناجوانمردانه این امام همام را در محراب نماز به شهادت رساندند.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان با بیان اینکه اندیشه امام علی علیه السلام بهترین راهنما برای سعادت و اصلاح امور بشر، است اظهار داشت: امام علی علیه السلام در زمینه اصلاح وتهذیب نفس که نیاز جدی بشر در همه اعصار است می فرمایند: إِنَّ مِنْ أَحَبِّ عِبَادِ اللَّهِ إِلَيْهِ عَبْداً أَعَانَهُ اللَّهُ عَلَى نَفْسِهِ؛ یعنی، اى بندگان خدا، محبوب ترين بندگان خدا در نزد او بنده اى است، كه خدايش را در مبارزه با نفس يارى دهد.

وی با اشاره به نامه شماره ۴۷ کتاب شریف نهج البلاغه به عنوان وصیت حضرت علی(علیه السلام) به امام حسن(علیه السلام) و امام حسین(علیه السلام) ذکر شده است تصریح کرد: امام علی علیه السلام به امام حسن و امام حسین علیهما السّلام پس از ضربت ابن ملجم (که لعنت خدا بر او باد) در ماه رمضان سال ۴۰ هجری در شهر کوفه فرمودند: شما را به تقوای الهی و پرهیزگاری سفارش می کنم، به دنیا پرستی روی نیاورید، گر چه دنیا به سراغ شما آید، و بر آنچه از دنیا از دست می دهید اندوهناک مباشید، حق را بگویید، و برای پاداش الهی عمل کنید و دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید.