با میدان‌داری نمایندگی جامعةالمصطفی؛

نمایشگاه بزرگ قران کریم در پایتخت سنگال برگزار می شود

برپایی نمایشگاه بزرگ قران کریم در پایتخت سنگال و همکاری مجموعه‌های قرآنی این کشور با جامعةالمصطفی در این رویداد بزرگ قرآنی از برترین رویکردهای جدید قرآنی نمایندگی جامعةالمصطفی در سنگال است.

حسین اسدی نماینده جامعه المصطفی در سنگال در نشست علمی «راهبردها و ره‌آوردهای قرآنی جامعةالمصطفی العالمیة در عرصه بین‌الملل» که در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، به صورت برخط طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره و مجاهدت‌های علمی استاد شهیدی پور، جریان قرآنی جامعه المصطفی در عرصه بین‌الملل را مرهون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر اساتیدی چون ایشان توصیف کرد.

وی با بیان این‌که جامعةالمصطفی در خدمت به توسعه قرانی در عرصه بین‌المللی نقش بسیار ارزشمندی داشته است، ابراز داشت: امروز در جای‌جای جهان شاهد آثار و برکات حضور محصولات جامعةالمصطفی به‌ویژه طلاب، دانش‌پژوهان و اساتید جامعه المصطفی هستیم.

نماینده جامعةالمصطفی در سنگال اشراب جوامع انسانی با معارف قرآنی را از رسالت‌های افتخارآمیز جامعةالمصطفی دانست و اذعان داشت: پرداختن به قران کریم در تمام ابعاد و به‌صورت جامع، همواره در دستور کار نهاد باعظمت و ریشه‌دار جامعه المصطفی قرار داشته است.

اسدی تصریح کرد: فعالیت‌های قرانی جامعه المصطفی همواره به‌صورت متوازن تمام حوزه‌های قرانی را پوشش داده، طلاب و دانش‌پژوهان در کنار تحصیل علوم، حجم قابل‌توجهی از معارف قرآنی را از منظر پژوهش‌های قرآنی فراگرفته، خود را در مسیر بازتولید محصولات قرآنی قرار داده‌اند.

وی پرچم‌داری طلاب و دانش‌آموختگان در عرصه‌های قرانی را مایه مباهات و افتخار دانست و بابیان این‌که نشست‌های متعددی در موضوعات دقیق قرآنی عرصه بین‌الملل در حال برگزاری است، ابراز داشت: طلاب و دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی مشکلات روز جوامع انسانی را از بستر معارف قرآنی موردتوجه قرار داده‌اند.

اسدی در بخش پایانی سخنان خود ترجمه قرآن کریم به زبان‌های محلی کشور سنگال را از جدیدترین رویکردهای قرانی نمایندگی جامعةالمصطفی در سنگال توصیف کرد و اذعان داشت: برپایی نمایشگاه بزرگ قران کریم در پایتخت سنگال و همکاری مجموعه‌های قرآنی این کشور با جامعةالمصطفی در این رویداد بزرگ قرآنی را از برترین رویکردهای این نمایندگی در عرصه معارف قرآنی توصیف کرد.