به همت نمایندگی جامعةالمصطفی در افغانستان؛

سبک زندگی قرآنی در اندیشه‌ امام خامنه‌ای بررسی شد

نشست علمی «سبک زندگی قرآنی در اندیشه‌ی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدّ ظلّه العالی» به همت مدرسه علمیه جامعة‌الزهرا(س) غزنی از مدارس پیوسته نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان برگزار شد.

به عنوان پیش‌نشست کنگره‌ی بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای (مدّ ظلّه العالی) نشست علمی «سبک زندگی قرآنی در اندیشه آیت الله العظمی خامنه‌ای» در مدرسه علمیه جامعة‌الزهرا(س) غزنی از مدارس پیوسته نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان برگزار شد.

در این نشست حجج اسلام شمس محمدی و فکوری؛ پیرامون اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای(مدّ ظلّه العالی) به تفصیل صحبت نمودند.

حجت الاسلام شمس محمدی با بیان این که امام خامنه‌ای نگاه ویژه‌ای به قرآن دارند، اظهار داشت: برخلاف تفسیرهای عرفانی و تصوفی که از قرآن شده، در نظر حضرت آقا، قرآن کتاب زندگی است. کتابی است که با واقعیات روز مردم سروکار دارد و پاسخ‌گوی مشکلات و نیازمندی‌های انسان در هر عصری است.

وی یاداور شد: به عنوان نمونه مقام رهبری پس از شهادت سردار سلیمانی، تفسیر ویژه خودش را از «یوم الله» داشت. این‌گونه نگاه به قرآن، قرآن را از حاشیه به متن واقعیت‌های زندگی مردم می‌آورد.

این نشست با نغمه‌های ملکوتی قرآن کریم آغاز شد و به تعقیب آن بانو فرشته مِهر علی‌زاده دل‌نوشته‌ی خویش را پیرامون اُنسِ با خداوند قرائت نمود و سپس خانم زهرا یوسفی شعر دکلمه کرد و حجت الاسلام اکبری به تفسیر سوره‌ی مبارکه‌ی عصر پرداخت.