رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان:

رژیم اسرائیل با مجاهدت‌های انقلاب اسلامی در ضعیف‌ترین نقطه قرار دارد

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان در جمع طلاب غیر ایرانی این نمایندگی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: بیش از 70 سال است که از مسئله فلسطین می‌گذرد و امروز پس از گذشت این سال‌ها رژیم اسرائیل به برکت مجاهدت‌ها به ویژه مجاهدت و ایستادگی انقلاب اسلامی ایران در ضعیف‌ترین نقطه قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان در آستانه روز جهانی قدس در نشستی با موضوع مبانی قرآنی استکبارستیزی و دفاع از قدس شریف و فلسطین ابراز کرد: مسئله فلسطین مسئله‌ای است که بیش از ۷۰ سال گذشته با هجوم و غصب سرزمین مقدس فلسطین توسط رژیم صهیونیستی آغاز شد و امروز بعد از ۷۰ سال، رژیم اسرائیل به برکت مجاهدت‌ها به ویژه مجاهدت و ایستادگی انقلاب اسلامی ایران در ضعیف‌ترین نقطه قرار دارد.

وی تصریح کرد: البته شاید در سال‌های ابتدایی با حمله و غصب برخی از مناطق کشورهای عربی و همچنین با فشارهای سیاسی و ترور در داخل کشورهای اسلامی از یک قدرت پوشالی برخوردار شد، اما امروز این رژیم منهوس با شدیدترین بحران‌های هویت و مشروعیت، امنیت و جمعیت مواجه است.

بحران هویت و مشروعیت رژیم اسرائیل در جهان

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان با اشاره به بحران اولیه رژیم صهیونیستی که بحران هویت و مشروعیت است، بیان کرد: اسرائیل از همان ابتدا مشروعیت و هویتی نداشت و در اعلامیه بالفور هم مشروعیت آن‌ها به تصویب نرسید و به اجبار بود که وارد سازمان ملل شد و به خود مشروعیت داد.

حجت الاسلام والمسلمین صالح اظهار کرد: در واقع از همان ابتدا این رژیم غاصب بوده، چرا که سرزمینی را غصب و مردمی را از سرزمین خود آواره کرده بود و تا به امروز نتوانسته است بحران مشروعیت خود را حل کند و نه تنها مشروعیت بین‌المللی ندارد بلکه مشروعیت داخلی هم ندارد و تنها یک نژاد است، رژیم نژاد پرستی که بر اساس تفکر نژاد پرستی، تبعیض و برتری قومیت یهود شکل گرفته و آن‌ها معتقد هستند که یهود قوم برتر است و بر این اساس به مسلمانان این سرزمین ظلم‌هایی را وارد می‌کنند.

بحران جمعیت رژیم اسرائیل

وی در خصوص بحران جمعیت رژیم اسرائیل اظهار کرد: امروز اسرائیل بیش از هر زمان دیگری با یک جمعیت با ثبات، مستقر و با آرامش مواجه است. در واقع این رژیم در کشورهای دیگر جمعیتی از کشورهایی چون روسیه، اروپا و… وارد سرزمین‌های فلسطین می‌کند، اما در حالی‌که اجازه ورود به فلسطینی‌ها که سرزمین اجدادی آن‌هاست را نمی‌دهد و حتی آن‌ها را از سرزمین خود نیز اخراج کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین صالح ابراز کرد: ما در موضوع فلسطین با دو نظریه در کشورهای اسلامی مواجه هستیم، یکی از این نظریات بر مبنای خودباختگی فرهنگی و فکری استوار است. برخی‌ها بر این باور هستند که آمریکا پشتیبان اسرائیل است و چون اسرائیل از قدرت منطقه برخوردار است و صلاح‌های متعددی دارد، ما قدرت مقابله با اسرائیل را نداریم.

وی بیان کرد: امروز شاهد هستیم کشورهای عربی که معامله قرن را مطرح کردند، علنا از حیات خود می‎ترسند و این نظریه را مطرح کردند که باید با اسرائیل کنار آمد و برای همین بود که مقامله قرن معروف شد که البته این معامله مخالف با قرآن است.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان تاکید کرد: همچنین در مقابل این نظریه، نظریه انقلاب اسلامی ایران قرار دارد که بر مبنای مقاومت و مجاهدت است و می‌گوید مسئله فلسطین یک مسئله فرا قومی، فرا مذهبی، فرا نژادی و فرا انسانی است و ایران اعلام می‌کند که رسما از فلسطین دفاع می‌کنیم، البته ایران در این مسیر هزینه‌هایی هم صرف کرده و یکی از هزینه‌هایی که متحمل شد شهادت سردار دل‌ها بود.

حجت الاسلام والمسلمین صالح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که نباید مسلمانان ساکت بنشینند و باید از آرمان‌های فلسطین دفاع کنند، افزود: از این‌رو شما طلاب عزیز امروز سفیران انقلاب اسلامی ایران و سفیران تفکر و اندیشه سیاسی مبتنی بر قرائت امام راحل هستید. این ملت‌ها همچنان بیدار هستند، اما وظیفه شما تنها بیان مسائل اخلاقی، عبادی و معنوی نیست.

وی تصریح کرد: اصلا شرط تولی و تبری و برگزیدن خداوند به ولی این است که اجتناب از طاغوت هم کنارش باشد. در واقع رسالت جامعه روحانیت به عنوان جهاد تبیین امروز بیداری ملت‌ها، روشنگری و تحلیل است. اینکه ملت‌ها نترسند، با شجاعت پیش روند، توکل بر خدا داشته باشند و در مقابل این قدرت پوشالی ایستادگی کنند که صدای شکستن استخوان‌های اسرائیل کاملا به گوش می‌رسد.

بحران امنیتی رژیم اسرائیل

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان با بیان اینکه سومین بحران اسرائیل، بحران امنیتی است گفت: امروز اسرائیل نه در داخل و در خارج امنیت دارد. مقام معظم رهبری فرموده بودند که ما پیش‌بینی کرده بودیم که ۲۵ سال آینده اسرائیل نابود خواهد شد، اما خودشان موجب می‌شوند که این پیش‌بینی زود تر از موعد خود فرا برسد.

حجت الاسلام والمسلمین صالح اظهار کرد: ما معجزه الهی را داخل قرآن می‌خوانیم و امروز آن چشمی که نتواند ببیند که خدا اراده کرده جمهوری اسلامی ایران با رهبری بیدار مقام معظم رهبری، این انقلاب بر اراده استکبار جهانی غلبه کند؛ چشم نابیناست.

وی تاکید کرد: امروزه شاهد هستیم در اغتشاشات اخیر هر قدرتی که به میدان آمد، همان جریان در اسرائیل به عینه بلکه شدیدتر رخ داد و این همان معجزه است. در واقع خداوند اراده کرده هر حرکتی بر علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود به فاصله کوتاهی در کشورهای خودشان انجام می‌شود. همانگونه که در فرانسه، آمریکا و… شاهد بحران‌های اقتصادی و… هستیم.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان گفت: امروزه این ضعف بنیان‌ها، بحران هویت، جمعیت، مشروعیت و امنیت اسرائیلی‌ها را در فشار بی‌سابقه ای قرار داده و این‌ها نیست مگر به برکت تفکر انقلابی جهادی متکی بر تفکر عاشورایی، آن هم تفکر شیعه انقلابی است که می‌گوید باید برای آزادی قدس متحد شوند و آن تفکر انقلابی که می‌گوید شیعه و سنی باید برای مقابله با جبهه استکبار، جبهه متحد مسلمین و محور مقاومت را تشکیل دهند و دقیقا همان کاری که شهید سلیمانی انجام داد و شیعه و سنی را در کنار یکدیگر قرار داد، داعش را نابود کرد و اسرائیلی‌ها را به لرزه انداخت و آنچه که امروز می‌گذرد حاصل زحمات سردار سلیمانی است.

معماری بیت‌المقدس یک نماد مقاومت در کشورهای اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین صالح اظهار کرد: ما آنچه را که بیان می‌کنیم حکومت دینی است و تمام مبانی این حکومت دینی برخاسته از قرآن، سنت و اندیشه معصومین(ع) است که در زمینه دفاع از مردم مظلوم فلسطین، حمایت از این سرزمین اشغالگر و مقاومت در برابر اسرائیل نظریه‌های مبانی را مطرح کرده است. به گونه‌ای که اولا مسئولیت‌هایی که قرآن کریم در مقابل مستضعفان و افرادی که خانه به دوش هستند یک بخش از این مبنای فکری است، بخش دیگر نیز قداست مسجدالاقصی است.

وی ادامه داد: در قرآن کریم از دو مسجد به عنوان مقدس‌ترین مساجد اسلامی یاد شده است و آن دو؛ مسجدالحرام و بیت‌المقدس است که مسجدالاقصی تا ابد پایگاه مقاومت و جهاد اسلامی خواهد بود. حقیقتا این مسجد نماد مقاومت در سرزمین‌های اسلامی است. امروزه نام قدس و حتی فیزیک و معماری قدس یک المان و نماد مقاومت در کشورهای اسلامی است.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان گفت: موضوع دیگری که در قرآن آمده این است که شما بدانید آنچه در قرآن کریم در ابعاد مختلف آمده است به نوعی پیوند میان ابعاد عبادی، اجتماعی و سیاسی است و اگر کسی به مسائل سیاسی و اجتماعی معتقد نباشد و به آن‌ها عمل نکند اصلا مسائل عبادی آن فرد هم نادیده گرفته می‌شود. به گونه‌ای که پیامبر گرامی اسلام فرمودند که این فرد مسلمان واقعی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین صالح اظهار کرد: این در حالی است که ابعاد مختلف ایمان در اسلام با یکدیگر پیوند دارند و به نوعی تمامی این ابعاد در هم تنیده هستند. ببه گونه‌ای که بحث دفاع از مظلوم در آیه ۷۵ سوره نساء به صورت جدی اشاره شده است و همچنین آیات زیادی درباره دفاع از مردان، زنان و کودکان مظلوم و مستضعف آورده است.

وی اظهار کرد: همواره برپایی عدالت و مبارزه با ظلم از اهداف انبیاء بوده است، به گونه‌ای که خداوند می‌فرماید که همه انبیا را آوردیم برای ایجاد عدالت. امروزه این بی‌عدالتی که در سرزمین فلسطین وجود دارد نیازمند یک قیامی است و گرچه که نهضت‌های اسلامی در آنجا جهاد می‌کنند، اما ما که در اینجا هستیم و این فرصت را نداریم می‌توانیم از طریق مال خود به آن‌ها کمک کنیم.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان ابراز کرد: در واقع با این کار باید نشان دهیم که فقط مسائل عبادی مطرح نیست بلکه ما باید برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین صدقه بدهیم و این توصیه قرآن کریم است و امیدواریم با مجاهدت‌ها و مقاومتی که در منطقه ایجاد شده است وعده خداوند که مبتنی بر چند شرط است؛ محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین صالح اظهار کرد: توصیه خداوند این است که سست نشوید و محکم مقاومت کنید، نترسید و اندوهگین نشوید و با ایمان و توکل بر خدا و مقاومتی که مبتنی بر ایمان باشد از هیچ قدرتی نترسید، چرا که مبتنی بر حرکت عاشوراست و امید است که روزی برسد همه مسلمانان به زودی نماز را در مسجدالاقصی به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه کنند.