به اهتمام جامعة المصطفی العالمية و با همکاری نهادهای قرآنی منطقه برگزار شد؛

نخستین نمایشگاه قرآن کریم در پایتخت سنگال برگزار شد

این نمایشگاه به عنوان یکی از برنامه‌های جشنواره قرآنی المصطفی، با هدف توسعه فرهنگ قرآنی، به مناسبت ماه نزول قرآن کریم و همزمان با لیالی قدر در مسجد بزرگ مسالک الجنان شهر داکار برپا شد.

این نمایشگاه به عنوان یکی از برنامه‌های جشنواره قرآنی المصطفی، با هدف توسعه فرهنگ قرآنی، به مناسبت ماه نزول قرآن کریم و همزمان با لیالی قدر در مسجد بزرگ مسالک الجنان شهر داکار برپا شد.

در بخش علمی و پژوهشی این نمایشگاه، مجموعه‌ای از آثار علمی از جمله کتب، پایان‌نامه‌ها و مقالات علوم و معارف قرآنی و تفسیری و ترجمه‌هایی از قرآن به زبان‌های مختلف، از مولفان و مترجمان کشورهای اسلامی به ویژه ایران اسلامی و پژوهشگران جامعةالمصطفی، به نمایش در آمد.

در بخش هنری این نمایشگاه که مورد بازدید و استقبال روزه‌داران سنگالی قرار گرفت، آثار زیبایی از هنرمندان ایرانی و سنگالی همچون تابلوهای خوشنویسی، نقاشی‌خط، تذهیب، معرق چوب، فرش و بافت، عکس و پوسترها و تصاویر مفهومی تولیدشده توسط هوش مصنوعی، فیلم، موشن‌گرافیک و … در قالب تابلو، بنر، فیلم و … در معرض بازدیدکنندگان  قرار گرفت.

از دیگر بخش‌های این نمایشگاه، معرفی فعالیت‌های قرآنی گسترده قرآنی در جمهوری اسلامی ایران و جامعة المصطفی العالمية و نیز موسسات برجسته قرآنی در سنگال و گامبیا بود.

همچنین در بخش ویژه نمایشگاه مصاحفی نفیس و خطی از خوشنویسان برگزیده منطقه، استادان حافظ و آثار دست‌نویس مشایخ و رهبران دینی کشورهای سنگال و گامبیا به نمایش درآمد که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

همچنین کتاب‌های قرآنی ویژه کودکان از دیگر بخش‌های جذاب در این نمایشگاه بود.

گفتنی است در برپایی جشنواره قرآنی کریم، برخی از نهادهای بومی از جمله اتحادیه موسسات و مدارس قرآنی، مشاور امور دینی وزارت کشور سنگال، موسسه گسترش خوشنویسی قرآن کریم، نمایندگی طریقت اسلامی مریدیه در داکار و مدرسه قرآنی امام زین‌العابدین علیه‌السلام گامبیا، مدیریت مسجد بزرگ مسالک الجنان با نمايندگی منطقه‌ای جامعة المصطفی العالمية در سنگال همکاری کردند.