توسل به اهل بیت (ع)، نزدیک‌ترین مسیر برای درک هدف خلقت

حجت الاسلام و المسلمین وحیدی در جمع معتکفین طلاب بین الملل حرم مطهر رضوی گفت: شما را امام رضا علیه السلام خیلی خصوصی پذیرفته است و اگر دنبال راه میانبر برای جستن هدف خلقت پیدا کنیم بهترین راه توسل به اهل بیت علیهم السلام است. حجت الاسلام والمسلمین وحیدی در مراسم  افتتاحیه معنوی اعتکاف رمضانیه […]

حجت الاسلام و المسلمین وحیدی در جمع معتکفین طلاب بین الملل حرم مطهر رضوی گفت: شما را امام رضا علیه السلام خیلی خصوصی پذیرفته است و اگر دنبال راه میانبر برای جستن هدف خلقت پیدا کنیم بهترین راه توسل به اهل بیت علیهم السلام است.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی در مراسم  افتتاحیه معنوی اعتکاف رمضانیه حرم مطهر رضوی با عنوان طرح احیای سیره نبوی در جمع معتکفین خواهر و برادر طلاب بین الملل با اشاره به هدف خلقت اظهار داشت: اگر هدف خلقت برای ما جا نیفتد ممکن است مسیر را گم کنیم و بدون یافتن هدف خلقت از دنیا برویم.

وی افزود: طبق آیات قرآن کریم و آیه و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون اولین هدف از خلقت جن و انس عبادت است و اگر این هدف خلقت باشد قطعا برای امثال ما جا نمی افتد و این هدف از خلقت تنها برای علما و عرفا قابل لمس است چون اثر عبادت را می دانند فلذا لذت می برند و درک می کنند.

حجت الاسلام وحیدی ادامه داد: اثر عبادت واقعی در ایه یا ایها الناس اعبدوا ربکم الذی خلقکم والذین من قبلکم لعکم تتقون، تقوا بیان شده است،  یعنی اگر با تقوا شدیدم خدا در چشم ما بزرگ می شود”عظم الخالق فی انفسهم” و غیرخدا در چشم ما کوچک می‌شود.

وی اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم در ادامه آثار عبادت و تقوای الهی می فرماید “و من یتق الله جعل له مخرجا و یزرقه من حیث لایحتسب” در تقوا دو راهی و سردرگمی نیست و خداوند روزی ما را از جایی که فکر نمی کنیم می‌رساند.

این استاد درس تفسیر تصریح کرد: در جایی دیگر از قرآن کریم آمده است یکی دیگر ا آثار تقوا فلاح است واتقوالله لعلکم تفلحون. فلاح ؛ واژه ای است که در دل آن نجات و فوز قرار است. فلاح به معنای دوری از شر و فوز به معنای رسیدن به خیر است. یعنی دستیابی به همه چیز در عالم.

وی افزود: یعنی خدا بشر را را خلق کرده است تا به فلاح برسد و اصل مقام فلاح اراده در کن فیکون همچون اراده الهی در این عبارت است.

حجت الاسلام و المسلمین وحیدی عنوان کرد: طبق نص صریح ادعیه‌ها، مناجات و روایات، خداوند متعال مطیع کسی می‌شود که مطیع او باشد.

وی افزود: اصل هدف از خلقت، خود انسان است. یعنی همه چیز حتی ملائک برای انسان خلیفةالله خلق شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: فلاح متناسب با فطرت همه ما است که بیشتر اوقات در زندگی ما گم می شود و گاهی اوقات بادهایی می وزد که فطرت انسان را بیدار می کند و یکی از این بادهای قدسی حیات بخش در این ایام اعتکاف در جوار مضجع نورانی عالم آل محمد است.

وی ادامه داد: زمانی اعتکاف در کل کشور فقط در مسجد امام حسن قم با حضور حداقلی خواص برگزار می شد که به برکت انقلاب اسلامی امروز در سراسر کشور جمعیتی میلیونی مردم در ماه های رجب و دهه آخر رمضان معتکف می شوند.

وی تصریح کرد:یک وقت به این اعتکاف ها، علم و درس، غربت کشیدن‌ها مغرور نشوید و بروید در خانه امام رضا علیه السلام و ملزم به دعای توسل روزانه باشید. چرا که گاهی این علوم است که انسان را جهنمی می کند.

حجت الاسلام و المسلمین وحیدی متذکر شد: شما را امام رضا علیه السلام خیلی خصوصی پذیرفته است و اگر دنبال راه میانبر برای جستن هدف خلقت پیدا کنیم بهترین راه توسل به اهل بیت علیهم السلام است.