کارگاه مهارت های زندگی در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان

چهارمین جلسه کارگاه مهارت های زندگی با موضوع ارتباطی و بین فردی با سخنرانی دکتر آذرخش، روانشناس، در مدرسه عالی خواهران برگزار گردید.

دکتر آذرخش با بیان این موضوع که مهارت های بین فردی ویژگی‌هایی هستند که هنگام تعامل و برقراری ارتباط با دیگران به آن‌ها تکیه می‌کنیم ، خاطر نشان کرد: مهارت های بین فردی، بنا به دلایلی، بسیار ارزشمند هستند. حتی در حال حاضر که بیشتر کسب‌وکارها با نرم‌افزارهای پیام‌رسان پشتیبانی می‌شوند، باز هم داشتن مهارت‌های کلامی برای همکاری مؤثر با همکاران و رؤسا، دوستان لازم است.

وی در ادامه افزود: این مهارت هم‌چنین، به شما کمک می‌کنند تا دیگران را درک کنید و رویکردی مؤثر برای دوستان ، هم خوابگاهی و … داشته‌باشید که در نتیجه می‌توانید در هر مرحله از زندگی موفق شوید.

استاد آذرخش با اشاره به این مطلب که مهارت بین فردی توانایی کار گروهی را افزایش می‌دهد و این امر بسیار ارزش‌مند است. زیرا کار گروهی بسیاری از مهارت‌های بین‌فردی مانند ارتباطات، گوش دادن فعال، انعطاف‌پذیری ومسئولیت‌پذیری را شامل می‌شود.

دکتر آذرخش افزود : تفاوتهایی بین مهارتهای درون فردی و بین فردی وجود دارد. به طور خاص، مهارتهای درون فردی نحوه صحبت با خود در ذهن شما است‌، و مهارتهای بین فردی در گفتگو با افراد دیگر دخیل است. با این حال، هر دو از طریق هوش هیجانــی با یکدیگر ارتباط دارند. داشتن خودآگاهی قوی (درون فردی) می‌تواند به شما در بهبود مهارت‌های بین فردی کمک کند، زیرا قادر خواهید بود احساسات خود را بدون توجه به موقعیت مدیریت کنید و بر این اساس پاسخ دهید.

ایشان همچنین در پایان با اشاره به انواع مهارت فردی از جمله ارتباط، مدیریت تعارض، همدلی، رهبری و … ادامه داد:نکاتــی برای توسعه مهارتهای بین فردی و بهبود مهارتهایی که در حال حاضر دارید وجود دارد از جمله از منابع موجود استفاده شود، زمینه های بهبود را رعایت کنید، مهارت های خود را در ارتباط افزایش دهید،بپذیرید توسعه مهارتهای شما پایانی ندارد.

این جلسه در پایان با پرسش و پاسخ به پایان رسید .