در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان برگزار گردید:

نشست صمیمانه رئیس نمایندگی با دانش پژوهان خوابگاهی

حجت الاسلام و المسلمین حسینی، رئیس نمایندگی المصطفی در استان گلستان با دانش پژوهان خوابگاهی مدرسه عالی خواهران دیدار و گفتگو کرد.

رئیس نمایندگی گلستان در این دیدار طی سخنانی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به دانش پژوهان و توصیه به بهره گیری از آنات و لحظات نورانی این ماه عزیز به طرح بحثی با عنوان” به یاد ماندنی ترین دوستی ها ” پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به آیه ۶۷ سوره زخرف که می فرماید : ” الْأَخِلَّاءُ يَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِينَ ” اظهار داشتند: تمامی دوستی ها در قیامت به دشمنی تبدیل می‌شود الا دوستی با افراد با تقوا که این دوستی هم در دنیا و هم در آخرت استمرار دارد.

رئیس نمایندگی گلستان افزود: یکی از القاب حضرت ابراهیم خلیل الله است یعنی دوست خدا ؛ بنابراین دوستی با تقوا بر اساس بندگی خداوند به وجود می‌آید .

وی در ادامه تصریح کرد: آیه ۱۸۳ سوره بقره می فرماید : “یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون” (ای کسانی که ایمان آورده‌اید روزه بر شما مقرر شده است همان گونه که بر کسانی که پیش از شما(بودند) مقرر شده بود باشد که پرهیزگاری کنید). بر این اساس انسان در سایه روز گرفتن به مرز تقوا می رسد.

نماینده المصطفی افزود: انسان با تقوا هیچ گاه برای دوست خود دسیسه نمی کند اما متاسفانه یک عده از روزه گرفتن تنها گرسنگی و تشنگی را تجربه می‌کنند در حالی که روزه باعث رسیدن انسان به مرز تقوا است. معلم انسان با تقوا خداوند است ” اتقوا الله و یعلمکم الله ” شما تقوا کنید خداوند به شما آموزش می دهد.

استاد حوزه و دانشگاه دومین اثر تقوا در زندگی انسان را به بن بست نرسیدن دانست و اظهار داشت: خداوند رزق و روزی فرد با تقوا را می رساند و رفیق هایی به انسان با تقوا می دهد که این دوستی هم در دنیا و هم در آخرت ادامه دارد.

وی در پایان با اشاره به آیه شریفه “ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ بِـَٔايَٰتِنَا وَكَانُواْ مُسۡلِمِينَ” اظهار داشت: ایمان به آیات الهی و تسلیم بودن به آن بسیار کاری سخت است اما نیکو خواهد بود.انسان با تقوا ترس می رسد و نه محزون می گردد بلکه انسان با تقوا رستگار است .انسان با تقوا به آیات الهی و دستورات قرآن اعتراضی ندارد و حجاب را که هم از واجبات شرعی است و هم از واجبات سیاسی را رعایت می نماید.