در نشست علمی جشنواره قرآنی المصطفی در سنگال مطرح کرد:

نقش تعاون در رشد و توسعه اجتماعی از منظر قرآن کریم

در نشست علمی "القرآن الکریم والتنمیة الاجتماعية" سنگال علاوه بر این پژوهشگر، مقاله شعیب کبه پژوهشگر و مشاور وزیر کشور سنگال و همچنین سخنرانی ضبط شده حجة الاسلام والمسلمین محمد علی میرزایی عضو هیات علمی و رئیس اندیشکده جامعه المصطفی نیز ارائه گردید.

فاطمه غی، استاد و محقق معارف اسلامی و پژوهشگر معارف اسلامی که به عنوان سخنران نشست علمی “القرآن الکریم والتنمیة الاجتماعية” از برنامه‌های جشنواره قرآنی المصطفی در مسجد بزرگ مسالک الجنان شهر داکار سخن می‌گفت،  با تشریح معنای لغوی و اصطلاحی رشد و توسعه اجتماعی، به کاربرد آن در قرآن کریم پرداخت و تصریح کرد: قرآن کریم به عنوان کتاب قانون اساسی و ارشاد، حاوی مفاهیم سازنده و تأثیرگذار در جامعه و راهگشای همکاری‌های اجتماعی و سیاسی در میان کشورهای اسلامی است.

وی با بهره‌گیری از آیات متعدد قرآنی افزود: قرآن کریم جامعه اسلامی را به استفاده از عامل تعاون و همکاری برای ساختن جامعه‌ای عقلانی و پیشرو و برتر از همه جوامع پیشین رهنمون می‌سازد.

وی گفت: از منظر قرآن و سنت استفاده می‌شود جامعه اسلامی نمی‌تواند بدون تمسک به قرآن و تعالیم پیامبر و اهل بیتش جامعه‌ای موفق و پیشرو باشد.

این استاد دانشگاه گفت: ما باید قرآن را با رویکرد تعاون اجتماعی مورد پرسش و استنطاق قرار دهیم و به راهکارهای قرآنی و نقش سازنده و تأثیرگذار آن برای تقویت زیرساخت‌های رشد اجتماعی داشته اهمیت دهیم.

در این نشست علمی علاوه بر این پژوهشگر، مقاله شعیب کبه پژوهشگر و مشاور وزیر کشور سنگال و همچنین سخنرانی ضبط شده حجة الاسلام والمسلمین محمد علی میرزایی عضو هیات علمی و رئیس اندیشکده جامعه المصطفی نیز ارائه گردید.