برگزاری کرسی ترویجی در پژوهشگاه بین المللی المصطفی

کرسی ترویجی «برخورد حکومت اسلامی با مخالفان سیاسی در سیره عملی اهل‌بیت(علیهم السلام) از منظر حضرت امام(قدس سره) و رهبری(مدظله العالی)» برگزار گردید.

این کرسی ترویجی در پژوهشگاه بین المللی المصطفی با ارائه دکتر محمدرضا ضیایی و کمیته ناقدین؛ آقایان حجت الاسلامی و المسلمین دکتر حسین عبدالمحمدی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر غلام حسن محرمی و مدیریت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن احمدیان برگزار گردید.

ابتداء مدیر کرسی به تبیین موضوع پرداخته و آن را یکی از موضوعات مهم و کاربردی تلقی کرد، سپس دکتر ضیایی ضمن تقدیر و تشکر از اساتید و حاضرین در جلسه و بیان مباحث مقدماتی نمود و سپس به ساحتهای گوناگون حجیت سیره اهل‌بیت(علیهم السلام) پرداخت و سیره اهل‌بیت در امور سیاسی را نیز حجت دانسته و دلایلی از سیره ائمه(علیهم السلام) و علمای شیعه بر آن ارائه کرد.

وی مخالفان سیاسی را ابتدا به دو دسته مخالفان خارجی و داخلی تقسیم کرد و مخالفان داخلی را نیز به دو بخش فتنه گران و توطئه چنان و منافقان تقسیم نمود و برای هرکدام نمونه‌های از سیره اهل‌بیت(علیهم السلام) و کلماتی از حضرت امام(قدس سره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بیان داشت.