مراسم تجلیل از اساتید و محصلان برترآموزشی (ویژه برادران) در نمایندگی المصطفی افغانستان

مراسم تجلیل از اساتید و محصلان برترآموزشی (ویژه برادران) در نمایندگی المصطفی افغانستان، در سالن همایش های دانشگاه بین المللی المصطفی(ص)- افغانستان برگزار شد/ از آقایان دکتر احمد ذبیح افشاگر به عنوان استاد برتر کادر و استاد خادم حسین فاضلی به عنوان استاد برتر مدعو همچنان از 8 تن از دانشجویان برتر هر رشته و21 نفر از دانشجویان بعنوان نمایندگان صنوف با اهدای لوح تقدیر و جوایز نفیس تقدیر و تشکر گردید.

مراسم تجلیل از اساتید و محصلان برترآموزشی (ویژه برادران) در نمایندگی المصطفی افغانستان، در سالن همایش های دانشگاه بین المللی المصطفی(ص)- افغانستان با حضور ریاست دانشگاه جناب دکتر سید عبدالحمید ثابت، اساتید و برادران دانشجو برگزار شد.

این مراسم که اجرای آنرا آقای جعفری از دانشجویان رشته حقوق بر عهده داشت با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری محترم آقای حسن محمدی از دانشجویان مقطع لیسانس رشته حقوق آغاز شد. در این مراسم جناب اسکندر متین، محمد عارف معرفت و آقای منتظر به ترتیب به بیان ذکر خاطره از دوران تحصیل علم، خواندن دکلمه و مقاله در مورد تجلیل از روز دانشجو و ارزش علم و دانش پرداختند. در این مراسم گروه تواشیح دانشجویان لیسانس رشته علوم قرآن و حدیث نیز به اجرای برنامه پرداختند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر ثابت ریاست دانشگاه بین المللی المصطفی  افغانستان ضمن عرض خیر مقدم به اساتید و دانشجویان، اظهار داشت: بر مبنای فرمایش قرآن درس خواندن به تنهایی کافی نیست، آنچه از آیات نورانی قرآن استفاده می شود اینست که علم به تنهایی رسالت پیامبران نیست بلکه علم همراه با تزکیه رسالت انبیاء است آنجا که قرآن کریم می فرماید: یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه.

وی در ارتباط با اینکه مراد از علم چیست؟ بیان داشت: مراد از علم نوری است که در قلب انسان مومن با تلاش و کوشش او ایجاد می شود برای این کار باید ظرف دل و جان مان را آماده کنیم.

دکتر ثابت در ادامه یادآور شد: دانشگاه بین المللی المصطفی(ص) از سازمان های موفق در زمینه آموزش و تحصیل علم است که علاوه بر محیط و امکانات مناسب، کادر علمی ، برنامه های مختلفی را نیز جهت رشد و تقویت علمی و اخلاقی دانشجویان گرامی فراهم نموده است و دانشجویان گرامی باید از این امکانات و فضای آموزشی به خوبی استفاده نمایند.

وی همچنان در مورد برنامه های آینده دانشگاه نیز ایراد سخن نمود و تاکید کرد تا برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت آموزشی را برای دانشجویان برگزار نمایند تا باعث ارتقای ظرفیت علمی دانشجویان گردد.

گفتنی است در ادامه مراسم از آقایان دکتر احمد ذبیح افشاگر به عنوان استاد برتر کادر و استاد خادم حسین فاضلی به عنوان استاد برتر مدعو همچنان از ۸ تن از دانشجویان برتر هر رشته و۲۱ نفر از دانشجویان بعنوان نمایندگان صنوف با اهدای لوح تقدیر و جوایز نفیس تقدیر و تشکر گردید.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و یک جلد قرآن کریم از سوی اساتید و دانشجویان از زحمات وتلاش های ریاست دانشگاه بین المللی المصطفی تقدیر به عمل آمد.

مراسم با عکس یادگاری اساتید و دانشجویان با ریاست دانشگاه بین المللی المصطفی(ص) – افغانستان به پایان رسید.

گزارش تصویری