گزارشی از برگزاری مراسم روز قدس در مدارس همکار نمایندگی افغانستان

همزمان با روز جهانی قدس مراسم ویژه ای در شماری از مدارس همکار نمایندگی جامعةالمصطفی در افغانستان برگزار گردید.

مدرسه ثقلین ولایت بغلان

در رمضان ۱۴۴۴ مصادف با فروردین ۱۴۰۲ مدرسه ثقلین و شورای اخوت علمای ولایت بغلان مراسم با شکوهی با حضور شخصیت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی شیعه و اهل سنت توسط شورای اخوت علمای ولایت بغلان برگزار گردید.

در ابتدای برنامه قاری سید امین مرتضوی آیاتی چند از کلام الله مجید را تلاوت نمود. سپس رئیس شورای اخوت مولوی احمدفرید فروتن پیرامون «عوامل اشغال قدس» صحبت نمود.

در ادامه معاون متحرم شورای اخوت جناب مولوی سردارولی صالحی به زبان پشتو در نقش اخوت و بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های صهیونیزم بین الملل سخنران کرد.

در پایان مراسم الحاج سید محمدباقر هاشمی ریس شورای علمای شیعه ولایت بغلان دفاع از مردم مظلوم فلسطین را و محکوم کردن ظلم و ستم صهیونیستی بویژه حمله وحشیانه سربازان اسراییلی برنماز گذاران قدس شریف را امری اسلامی و قرآن یخواند و خواستار توجه کشورهای مقدراسلامی نسبت به مظلومیت مردم مظلوم فلسطین و محکومیت عملی رژیم صهیونیستی شد.

مدرسه عترتیه ولایت هرات

مراسم روز جهانی قدس در مدرسه عترتیه ولایت هرات از مدارس همکار نمایندگی المصطفی افغانستان برگزار شد.

در این مراسم خانم محبی از اساتید حوزه گفت: حرکت فرسایشی بر ضد نیروهای اسرائیلی ونظام اشغالگر بود که در دهه ۸۰ میلادی با بهره گیری از کمترین امکانات در سرزمینهای اشغالی آغاز شد .

وی ادامه داد: تا به اکنون ۳ انتفاضه انجام شده که هیچ یک به گستردگی انتفاضه اخیر نبوده است. عقیده و ایمان و روحیه شهادت طلبی از عوامل مقاومت اسلامی فلسطین در برابر اشغالگران است.

روز قدس هرات افغانستان

مراسم روز جهانی قدس رمضان در مدرسه جامعه الزهرا(س) ولایت بلخ

در این مراسم خانم فاطمه ابراهیمی پیرامون دفاع از قدس صحبت نمود و گفت: دفاع از قدس یک وظیفه دینی و انسانی است. اسرائیل سالهاست که مردم مظلوم فلسطین را از سرزمین آبا و اجدادی شان اخراج نموده و به آنها اجازه زندگی در سرزمین مادری شان را نمی دهد، جوانان فلسطینی را با قساوت می کشند.

وی خاطر نشان ساخت که تنها راه نجات مردم فلسطین و آزادی قدس شریف مقاومت مردم فلسطین و حمایت جهان اسلام از آنهاست.

روز قدس بلخ افغانستان