در مدرسه علمیه سلطانیه ولایت بلخ افغانستان تصریح شد؛

سیاسیون جهان اسلام به دنبال راهکارهای عملی برای بازگرداندن قدس به آغوش جهان اسلام باشند

مراسم روز جهانی قدس رمضان ۱۴۴۴ فروردین 1402، در مدرسه علمیه سلطانیه ولایت بلخ، مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها ولایت غزنی و مدرسه علمیه فاطمیه ولایت قندهار از مدارس همکار نمایندگی جامعة المصطفی در افغانستان برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین فیاضی، قدس را مهم ترین مسئله جهان اسلام دانست که با ابتکار امام خمینی(ره) بر سر سر زبانها آمد.

وی ضمن تاکید بر آزادی قدس از چنگ اشغالگران تصریح کرد: باید سیاسیون کشورهای اسلامی به دنبال راهکارهای عملی برای بازگرداندن قدس به آغوش جهان اسلام باشند.

حجت السلام و المسلمین فهیمی بامیانی، دیگر سخنران این مراسم نیز خاطرنشان ساخت: بیداری اسلامی که امروز در جهان اسلام به برکت انقلاب اسلامی پدید آمده می تواند به وحدت نظر نسبت به مسئله فلسطین و قدس شریف منجر گردیده و زمینه آزادی قدس شریف را هرچه زودتر فراهم سازد.

حجت الاسلام والمسلمین الیاسی در مراسمی که در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها ولایت غزنی برگزار شد، گفت: مسئله فلسطین و قدس شریف از موضوعات مهم جهان اسلام است، هیچ مسئله ای به اهمیت مسئله فسلطین نیست، اسرائیل تنها خانه های مردم مسلمان فلسطین را غصب نکرده بلکه هدف بالاتر از این است؛ دشمنان اسلام از این بستر برای حمله به صفوف ملت های مسلمان و کشورهای اسلامی استفاده می نمایند.

در مدرسه علمیه فاطمیه ولایت قندهار نیز سید محمد اسحاق فیاض سخنران محفل بیان داشت: اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیان آن و حمایت از مردم مظلوم فلسطین یک وظیفه دینی و قرآنی است.