سال تحصیلی ۱۴۰۲ دانشگاه المصطفی افغانستان آغاز شد

مراسم آغاز سال تحصیلی 1402 دانشگاه المصطفی افغانستان با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه المصطفی در افغانستان در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای برنامه قاری محترم ضیاء الرحمن ضیائی از دانشجویان المصطفی آیاتی چند از کلام الله مجید را تلاوت نمود. سپس گروه نهج القرآن سرود اجرا نمودند. در ادامه قاری محترم نصرالله رضایی آیاتی جند از کلام الله مجید را تلاوت نمود و سپس آقای احمد ذبیح افشاگر معاون علمی تدریسی سخنرانی نمود.

احمد ذبیح افشاگر در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیرمقدم خدمت اساتید و دانشجویان بویژه دانشجویان جدیدالشمول و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ایام ماه مبارک رمضان و به خصوص شبهار قدر، قرآن کریم را کتاب ائین نامه زندگی بشر دانست و گفت: شب قدر، شب نزول قرآن کریم است، ایامی که عمیق‌ترین معارف الهی برای بشریت جهت بهره گیری از آن نازل می شود.

معاون علمی تدریسی دانشگاه المصطفی افغانستان قرآن را به معنای واقعی کلمه گنج توصیف نمود و اظهار داشت: آیه آیه قرآن برای ما درس است و بهترین نسخه را برای درمان روح و روان ما دارد، کوشش کنیم در آیات تدبر و تفکر نمائیم.

وی در بخش دوم سخنان خود به بیان معرفی دانشگاه پرداخت و یادآور شد: دانشگاه بین المللی المصطفی افغانستان در سال ۱۳۹۰ مجوز رسمی خود را دریافت و شروع به کار نمود، در بیش از یک دهه دستاوردهای زیادی داشته، دانشجویان زیادی در مقاطع مختلف لیسانس و ماستری فارغ داده است. دانشگاه المصطفی از محدود دانشگاه هایی است که در کابل از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری معیاری برخوردار است.

افشاگر نگاه اصلی جامعة المصطفی به عنوان الگوی ارزشمدار و معیاری گسترش علوم انسانی و اسلامی با رویکرد آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است که رشته های متعددی در مقطع لیسانس و ماستری دارد.