آیت‌الله رضازاده در دیدار با رئیس و اعضای دبیرخانه همایش بین‌المللی فقه و تربیت:

تقویت بنیه علمی و فقاهتی طلاب باید در اولویت باشد

استاد برجسته حوزه علمیه خراسان در دیدار با رئیس و اعضای دبیرخانه همایش علمی بین المللی فقه و تربیت گفت: تقویت بنیه علمی و فقاهتی طلاب غیرایرانی متضمن آینده دینی و معنوی بهتری برای بشریت است.

در آستانه برگزاری همایش بین المللی فقه و تربیت حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح و هیأت همراه در قالب رئیس و اعضای دبیرخانه همایش بین‌المللی فقه و تربیت با هدف گفتگو پیرامون اهداف و روند برگزاری همایش بین المللی فقه و تربیت با آیت الله رجبعلی رضازاده استاد برجسته حوزه علمیه خراسان دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله رضا زاده اظهار داشت: در روایات آمده است که خداوند رحمت کند کسانی را که به فکر احیای تشیع شوند.

وی افزود: در آیه شریفه ۱۲۲ سوره مبارکه توبه آمده است که: «وَمَا كَانَ ٱلمُؤمِنُونَ لِيَنفِرُواْ كَافَّة فَلَولَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرقَة مِّنهُم طَائِفَة لِّيَتَفَقَّهُواْ فِي ٱلدِّينِ وَلِيُنذِرُواْ قَومَهُم إِذَا رَجَعُوا إِلَيهِم لَعَلَّهُم يَحذَرُونَ»؛ و شايسته نيست مؤمنان همگى به سوى ميدان جهاد كوچ كنند، چرا از هر گروهى از آنان، طايفه‌اى كوچ نمى‌كند تا طايفه‌اى در مدينه بماند كه در دين و معارف و احكام اسلام آگاهى يابند و به هنگام بازگشت به سوى قوم خود، آن‌ها را بيم دهند؟ شايد از مخالفت فرمان پروردگار بترسند و خوددارى كنند. در واقع منظور این است که فقیه به کسی گفته می‌شود که تسلط بسیاری به دستورات اسلام دارد.

این استاد برجسته حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: در واقع وقتی به بیان احکام اسلام می پردازیم که اطلاعات وسیعی از احکام اسلام داشته و فقیه در احکام باشیم، به گونه‌ای که حتی در روایات نیز آمده است که تا وقتی فقیه نشدیم دست به تبلیغ اسلام نزنیم و زمانی به تبلیغ اسلام بپردازیم که فقیه شویم و ریزه کاری‌های اسلام را به درستی بدانیم.

وی اضافه کرد: لذا لازم است طلاب و فضلای جامعةالمصطفی پیش از تبلیغ دین درباره فقه شیعی برنامه‌ریزی و مطالعات و تفقه بیشتری در دین داشته باشند و همچنین بنیه علمی خود را بیش از پیش تقویت کنند.

آیت‌الله رضازاده بیان کرد: در واقع تقویت بنیه علمی و فقاهتی طلاب غیرایرانی متضمن آینده دینی و معنوی بهتری برای بشریت است.

وی با اشاره به همایش فقه و تربیت  تاکید کرد: اعتقاد ما این است که دستورات اسلام بدون حکمت نیست و تمامی این حکمت‌ها نیز برای اینکه مبلغان بخواهند کار خود را انجام دهند، کفایت می کند.

افتتاحیه همایش بین المللی فقه و تربیت چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری در محل سالن همایش های سازمان تبلیغات اسلامی در دونوبت صبح و عصر و اختتامیه آن پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ الی ۱۲ با حضور شخصیت ها و مسئولان ملی و بین المللی و اندیشمندان حوزه و دانشگاه از اقصی نقاط جهان در سالن صبای صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی برگزار می گردد.