دیدار رئیس جامعةالمصطفی و استاندار خراسان رضوی

در نخستین روز از سفر هیئت رئیسه جامعةالمصطفی به مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی و آقای نظری، استاندار خراسان رضوی، با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار رئیس جامعه المصطفی ضمن تبریک روز گرامیداشت مقام معلم و شهادت علامه شهید مطهری، به معرفی جامعةالمصطفی و اهداف تاسیس این نهاد پرداخت و اظهار داشت: حوزه‌های علمیه کهن نجف و قم از همان آغاز شکل‌گیری، مورد اقبال علاقمندانی از نقاط مختلف جهان به ویژه کشورهای اسلامی قرار گرفته‌اند و این حوزه‌ها، تا حدودی رویکرد بین المللی داشته‌اند و در شهر مقدس قم نیز قبل از انقلاب طلاب غیرایرانی از برخی کشورهای نزدیک مجاور و اطراف، حضور داشته‌اند، اما بعد از انقلاب، به دلیل استقبال گسترده علاقمندان به معارف اسلامی از خارج کشور، مراکزی برای تمشیت امور طلاب خارجی تشکیل شد که در سال ۸۶، با تدبیر مقام معظم رهبری این مراکز با هم تلفیق شد و جامعةالمصطفی العالمیه تشکیل شد. و فصل جدیدی از فعالیت های خود را آغاز کرد و امروز ده‌ها هزار نفر از بیش از ۱۳۰ ملیت، در این نهاد علمی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: نمایندگی المصطفی در خراسان، بزرگترین نمایندگی المصطفی بعد از قم در میان نمایندگی‌های داخل و خارج از کشور است. لذا نمایندگی مشهد در منظومه المصطفی به واسطه مضجع نورانی امام رضا(علیه السلام) به عنوان یک کانون بی‌نظیر محبت در سراسر عالم، از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی حوزه علمیه مشهد را فرصتی بی‌نظیر برای حیات المصطفی در استان خراسان دانست و یادآور شد: این مجموعه علاوه بر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، در خدمت توسعه ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، گردشگری، سلامت و … در استان نیز هست.
وی نمایندگی المصطفی در مشهد را در حوزه‌ی زیرساختی و امکانات، نسبت به سایر مراکز علمی همسو دچار تأخّر خواند و اذعان داشت: این در حالی است که ما عضو اتحادیه‌های رسمی مختلف دانشگاه‌ها در سراسر جهان هستیم و مدرک المصطفی صادره از وزارت علوم است ولی زیرساخت‌های ما در مشهد حتی از دانشگاه‌های درجه دو و سه پایین‌تر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در پایان ابراز داشت: مناسب است نسبت به تامین فضای فیزیکی استاندارد و ثابت برای این دانشگاه بین‌المللی با همکاری استانداری خراسان رضوی تمهیدی اندیشیده شود چرا که اگر امکانات در مشهد تامین شود، می‌تواند به توسعه جذب و افزایش ملیت‌های طلاب در این شهر افزود.

شایان ذکر است در این دیدار استاندار خراسان رضوی ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی اظهار داشت: اعتقاد ما این است که ظرفیت جامعةالمصطفی با بهره‌مندی از وجود طلاب بین المللی یک فرصت فوق‌العاده و مطمئن به ویژه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی متعهد است. لذا امیدواریم بتوانیم با یک اجماع کلی با هم به یک تفاهم جامع مشترک و اقدام موثر دست یابیم.