دیدار اعضای تشکل استادان پاکستانی علوم پزشکی امامیه با رئیس جامعةالمصطفی

شماری از اعضای تشکل استادان پاکستانی علوم پزشکی امامیه (IMI) با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی العالمیه با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار و گفت وگو کردند.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن خوشامدگویی به اعضای این تشکل اظهار امیدواری کرد این حضور موجب افزایش ارتباطات علمی و دانشگاهی دوجانبه گردد.

وی در ادامه شهر قم را محوری‌ترین مرکز آموزش معارف اهل‌بیت(علیهم السلام) در جهان خواند و ابراز داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی استقبال فراوانی برای تحصیل در حوزه علمیه قم در سراسر جهان پدید آمد و امروز جامعةالمصطفی میزبان ده‌ها هزار دانش‌پژوه از ۱۳۵ ملیت مختلف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به عضویت جامعةالمصطفی در اتحادیه‌های دانشگاهی معتبر جهان یادآور شد: با توجه به تنوع ملیتی فراگیران المصطفی رشته‌های مورد نیاز آنان در سه محور علوم اسلامی، علوم انسانی از دیدگاه اسلام و زبان و فرهنگ‌شناسی در قالب بیش از ۱۶۰ رشته و گرایش در مقاطع مختلف ارائه می‌شود و مدارک المصطفی نیز از سوی وزارت علوم صادر می‌گردد.

وی با تاکید بر حضور طلاب مذاهب مختلف اسلامی در واحدهای داخل و خارج از کشور المصطفی، تصریح کرد: المصطفی با رویکرد وحدت و تقریب، پذیرای طلاب اهل سنت و حتی پیروان سایر ادیان است که این رویکردی بی‌نظیر در میان تمام مراکز علمی جهان اسلام به شمار می‌آید.

رئیس جامعةالمصطفی در ادامه خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی علاوه بر آموزش‌های حضوری امکان تحصیل غیرحضوری از طریق دانشگاه مجازی را برای هزاران دانش‌پژوه فراهم آورده است و موسسه آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی نیز سالانه میزبان شمار زیادی از اساتید و محققان از دانشگاه‌ها و مراکز علمی سراسر جهان است.

وی با اشاره به ارائه شماری از خدمات و تسهیلات به دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی ابراز داشت: این خدمات به ویژه در حوزه سلامت و بهداشت از سوی مرکز امور طلاب المصطفی و با همکاری برخی سازمان‌ها و مراکز تا حد مقدور به طلاب بین‌الملل ارائه می‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در پایان با اشاره به ارائه رشته‌های پرستاری و پیراپزشکی در برخی نمایندگی‌های خارج از کشور المصطفی، این فرصت را زمینه بسیار خوبی برای همکاری دوجانبه میان جامعةالمصطفی و تشکل استادان علوم پزشکی امامیه دانست.

در ادامه آقای بخارایی، نماینده این تشکل ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی و دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، فعالیت‌های علمی و دانشگاهی جامعةالمصطفی را الهام‌بخش و شایسته تقدیر دانست و از آمادگی تشکل استادان علوم پزشکی امامیه برای همکاری با المصطفی خبر داد.

شایان ذکر است این جلسه با پاسخگویی رئیس جامعةالمصطفی به سوالات استادان حاضر در جلسه پایان یافت.