بررسی جرم شناختی علل جرم از سوی نمایندگی جامعةالمصطفی در افغانستان

نشست علمی «بررسی جرم شناختی علل جرم» به همت اتحادیه دانشجویان خواهر دانشکده فقه و حقوق نمایندگی جامعةالمصطفی در افغانستان و با همکاری معاونت تحقیقات و پژوهش برگزار شد. دبیر این نشست علمی خانم کریمه احمدی دانشجوی رشته حقوق و کارشناسان نشست خانم مرضیه جعفری و محمد عارف راشد از اساتید دانشگاه و خانم آمنه […]

نشست علمی «بررسی جرم شناختی علل جرم» به همت اتحادیه دانشجویان خواهر دانشکده فقه و حقوق نمایندگی جامعةالمصطفی در افغانستان و با همکاری معاونت تحقیقات و پژوهش برگزار شد.

دبیر این نشست علمی خانم کریمه احمدی دانشجوی رشته حقوق و کارشناسان نشست خانم مرضیه جعفری و محمد عارف راشد از اساتید دانشگاه و خانم آمنه احسانی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه بودند.

در ابتدای این نشست علمی فیلمی تحت نام «هیس دختران فریاد نمی زنند» به تصویر کشیده شد و خانم احسانی از نگاه روان شناسی علل و عواملی که باعث زمینه سازی به وقوع پیوستن جرایم در سطح اجتماع می‌شود را مورد بررسی قرار داد و راه کارهایی بر مبنای قوانین اسلامی مطرح کرد.

خانم مرضیه جعفری هم در مورد عوامل به وقوع پیوستن جرایم در سطح اجتماع بر اساس عوامل اجتماعی و حقوقی سخنانی را مطرح نمود و مراحل دادرسی جرایم و همچنان راهکارهایی برای جلوگیری از به وقوع پیوستن جرایم در سطح اجتماع از نگاه حقوقی و جامعه شناسی را بررسی کرد.

محمد عارف راشد نیز در مورد چگونگی رفتار با مجرمین و مراحل دادرسی در محاکم توضیحاتی را ارائه کرد.