افتتاح دفتر نمایندگی و مدرسه تابعه جامعةالمصطفی در زنگبار

دفتر نمایندگی جامعه المصطفی و مدرسه تابعه با رویکرد قرآن کریم و آموزش های کاربردی و مهارتی در منطقه زنگبار با حضور مدیران و مسئولین منطقه برگزار گردید.

با توجه به اهمیت و موقعیت استراتژیک این منطقه، برای افتتاح، مراسمی با حضور مدیران، مفتی بزرگ زنگبار، شیوخ و علمای اهل سنت و شیعه، دانش آموختگان، اساتید و طلاب المصطفی برگزار گردید.

در گذشته نه چندان دور، زنگبار یکی از پایگاه‌های تشیع در شرق آفریقا بوده و هزاران نفر از شیعیان مهاجر هندی، ایرانی و غیره در آن سکونت داشته‌اند. مساجد عظیم، حسینه‌های متعدد و قدیمی و دیگر آثار بجای مانده از آنان همگی حکایت از عظمت گذشته مکتب اهل بیت(علیهم السلام) در این منطقه دارد.

در حال حاضر و با گذشت سال‌ها به نظر می‌رسد این فرهنگ شیعی نیازمند احیای مجدد است و یکی از سهل‌ترین روش‌ها برای انجام این کار مهم زبان قرآن کریم است. بنابراین “مدرسه تابعه المصطفی صلی الله علیه و آله وسلم با رویکرد قرآن کریم و آموزش‌های کاربردی- مهارتی” بر اساس ابلاغ سند راهبردی منطقه، افتتاح شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین تقوی نماینده المصطفی در منطقه، ضمن خیر مقدم، به ایراد سخن پرداخت و به اهداف کلی و ضرورت‌های حاکم بر تأسیس این واحد آموزشی اشاره نمود که بخشی از این اهداف و ضرورت‌ها به شرح ذیل است:
۱٫ تربیت کادر آموزشی و مدرسان قرآن کریم و معارف اسلامی برای مراکز و موسسات منطقه؛
۲٫ ایجاد فرصت های تبلیغی و تعلیمی برای دانش آموختگان المصطفیصلی الله علیه و آله وسلم در منطقه؛
۳٫ تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم به منظور توسعه فرهنگ ناب قرآنی؛
۴٫ استفاده از ظرفیت مناسب موجود در منطقه برای پذیرش خاص علاقمندان به معارف اسلامی، قرائت، حفظ و معارف قرآن کریم به المصطفیصلی الله علیه و آله وسلم ؛
۵٫ زمینه سازی برای پذیرش مخاطبان واجد شرایط در نمایندگی تانزانیا و ایران؛
۶٫ زمینه سازی آموزش‌های کاربردی و مهارتی جهت کسب مهارت های لازم در خودکفایی اقتصادی؛
۷٫ تربیت دانش پژوهان زبان‌دان جهت حضوردر مجامع علمی و دولتی؛
۸٫ توجه و اهتمام ویژه در برنامه‌های اموزشی و تربیتی با رویکرد تقریبی؛
۹٫ همکاری و تعاملات آکادمیک و دانشگاهی در راستای اجرایی سازی تفاهمنامه با دانشگاه ملی سوزا.

در ادامه آقای احمد خالد عبدالله، مدیر کل موسسات و انجمن‌های دولت زنگبار در سخنان خود به اهمیت حضور جامعه المصطفی در منطقه زنگبار اشاره کرد و افزود: از برنامه‌های این مجموعه پیدا است که در جهت رشد و تعالی فرزندان ما گام بر می دارند و ما نیز این اقدامات را حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این مجموعه به صورت رسمی ثبت شده و دارای مجوز رسمی از حکومت است و بنده امروز به عنوان مسئول موسسات و نهادهای بین المللی جهت افتتاح، شخصا در این برنامه حاضر شدم.

شایان ذکر است در ادامه علما و بزرگان نکاتی را ارائه کردند و هر کدام به نوبه خود تبریک گفته و این اقدام را ارزشمند و تاثیر گذار دانستند.