به همت نمایندگی جامعة‌المصطفی در افغانستان:

پیشگیری از بزهکاری کودکان در فضای مجازی  بررسی شد

نشست علمی «پیشگیری از بزهکاری کودکان در فضای مجازی» با ارائه سرکار خانم مریم شیخ‌زاده و محمد عارف راشد و به همت دانشکده فقه و حقوق نمایندگی جامعةالمصطفی در افغانستان و با همکاری معاونت تحقیقات و پژوهش برگزار شد. محمد عارف راشد در مورد پیشگیری از بزهکاری کودکان در فضای مجازی گفت: قانون‌گذار تعریفی مشخصی […]

نشست علمی «پیشگیری از بزهکاری کودکان در فضای مجازی» با ارائه سرکار خانم مریم شیخ‌زاده و محمد عارف راشد و به همت دانشکده فقه و حقوق نمایندگی جامعةالمصطفی در افغانستان و با همکاری معاونت تحقیقات و پژوهش برگزار شد.

محمد عارف راشد در مورد پیشگیری از بزهکاری کودکان در فضای مجازی گفت: قانون‌گذار تعریفی مشخصی از جرم بزه‌دیده، کودک و فضای سایبری تعریف کرده است و فقط در حوزه کودکان ابهاماتی وجود دارد و همچنان دست‌های پشت پرده زیادی جهت سو استفاده از کودکان در فضای مجازی و سوق دادن کودکان به سمت بزهکاری وجود دارد و متأسفانه سو استفاده از کودکان به تجارت پر سودی در فضای مجازی مبدل شده است.

خانم شیخ‌زاده نیز در مورد پیشگیری از بزهکاری کودکان در فضای مجازی ضمن مفهوم‌شناسی کلی از عنوان نشست در مورد جزای افغانستان دررابطه‌با بزهکاری معلومات جامعی را ارائه نمود و سپس در مورد بزهکاری کودکان در فضای سایبری و مجازات تعیین شده معلومات کاملی ارائه کرد.