به همت مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی؛

دوره تربیت متخصص تقریب مذاهب اسلامی بنگلادش برگزار شد

  دومین جلسه آموزشی دوره تربیت متخصص تقریب مذاهب اسلامی بنگلادش به همت اداره انگلیسی، لاتین و شبه قاره معاونت علمی تربیتی مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی، با موضوع اختلاف در دین و راه های برون رفت از آن از منظر قرآن برگزار شد. […]

 

دومین جلسه آموزشی دوره تربیت متخصص تقریب مذاهب اسلامی بنگلادش به همت اداره انگلیسی، لاتین و شبه قاره معاونت علمی تربیتی مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی، با موضوع اختلاف در دین و راه های برون رفت از آن از منظر قرآن برگزار شد.

رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی در ابتدا مطالبی پیرامون جهل، فراموشی، غفلت، ابهام در مسئله، تعارض در مسائل، ظلم و تجاوز و حسد، ریاست طلبی بیان داشت.

وی بحث اختلاف در دین را ناشی از ظلم و حسد و ریاست طلبی عالمان دینی دانست و افزود: خطر عالمانِ بد، آنقدر فاحش است که در طول تاریخ این افراد بارها برداشت نادرست از کتب الهی و متون مقدس داشته، مذهب تراشی کردند و در برابر پیامبران الهی ایستادند.

وی افزود: در هر زمانی که خداوند پیامبری را با احکام جدیدی می فرستاد، عالمانی غیر مُهَذّب پیدا شدند که مذهب تراشی کردند و بدعتهایی را بنا نهادند؛ چون انسان‌های عادی نه توان مذهب سازی داشته اند و نه دیگران از آنها مذهب جدید را می پذیرفته اند.

رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی در پایان راه های برون رفت از تفرقه در دین و مرجع تمام حل اختلافات بر اساس آیات قرآن را بازگشت به خدا و رسول و اظهار داشت: مراجعه به ولی های امر سرپرستی و رهبری مردم و اهل الذکر و صادقین و امامان در تمام اعصار و زمانها که برخی از آیات قرآن ویژگی های هر کدام از آنها را بیان داشته اند از مهمترین راه های برون رفت از تفرقه در میان امت اسلامی است.

وی تصریح کرد: همواره باید امامان معصوم و غیر معصوم عادلی وجود داشته باشد که مردم بدانها مراجعه و از ایشان تبعیت کنند و مرجع حل اختلافات مردم باشند.