دیدار مهمانان کنفرانس حقوق بشر امریکایی با امام جمعه آق قلا

مهمانان پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر امریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری با حاج آخوند رهبر، امام جمعه اهل سنت آق قلا دیدار کردند.

امام جمعه آق قلا ضمن خوشامدگویی به مهمانان این کنفرانس، اظهار داشت: نخستین اقدامات انقلابی رهبران انقلاب اسلامی شناساندن امریکا و جنایات آن به مردم بوده است. بیشترین ستم ها به مردم منطقه در زمان رضاخان صورت گرفت و با غصب زمین های ترکمن ها، آنان را در شرایط بسیار دشواری قرار داد.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به لطف نماینده ولی فقیه، زمین هایی که توسط رضاخان غصب شده بود به صاحبان اصلی آن بازگردانده شد.

حاج آخوند رهبر خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، مردم به حقوق خود دست یافتند و جلوی بسیاری از بی عدالتی ها به ویژه در منطقه ترکمن صحرا گرفته شد.

وی با تاکید بر علاقه مردم ترکمن به اهل بیت(علیهم السلام)، تصریح کرد: برخی جریان ها تلاش می نمایند به اختلافات میان مذاهب اسلامی دامن زنند اما مردم این منطقه علاقه زیادی به وحدت و تقریب اسلامی داشته و هر ساله مراسم ویژه هفته وحدت در منطقه به شکل با شکوهی با حضور شخصیت های برجسته دنیای اسلام برگزار می گردد.

امام جمعه آق قلا با اشاره به دانش آموختگی شمار زیادی از علمای اهل سنت در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در گلستان، خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی نیز یکی دیگر از برکات جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید که دانش آموختگان آن هم اکنون در سراسر جهان به فعالیت های فرهنگی و علمی اشتغال دارند.

حاج آخوند رهبر با اشاره به علاقه بسیاری از شخصیت های جهان اسلام به امام راحل(قدس سره) و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، یادآور شد: در ایران هیچ اختلافی میان اهل سنت و پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) وجود ندارد و وحدت و برادری کامل میان علما و پیروان مذاهب حکفرماست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، نماینده المصطفی در گلستان در این دیدار ضمن معرفی مهمانان حاضر در جلسه، اظهار داشت: حاج آخوند رهبر و دیگر علمای اهل سنت منطقه وحدت عمیقی با علمای مکتب اهل بیت(علیهم السلام) داشته و همواره همراه و حامی انقلاب اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب به شمار می آید.

وی با اشاره به نقش امام جمعه آق قلا در تاسیس نمایندگی جامعةالمصطفی در استان گلستان، ابراز داشت: این عالم برجسته نقش پررنگی در جذب طلاب اهل سنت در نمایندگی گلستان داشته و رابطه نزدیکی با جامعةالمصطفی العالمیه دارد.