نقش استراتژیک انقلاب اسلامی ایران در منطقه بررسی شد

سلسله‌نشست‌های بصیرتی جهاد تبیین با موضوع نقش استراتژیک انقلاب اسلامی ایران در منطقه و نقشه شوم استعمار به همت مدرسه عالی بنت المصطفی اصفهان برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، حجت‌الاسلام میر مرشدی در سلسله‌نشست‌های جهاد تبیین ضمن اشاره به اغتشاشات اخیر، اصل مبنای حربه دشمنان بر علیه نظام اسلامی را مسئله اقتصادی دانست و اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب پس از اینکه دیدند دولت اخیر در خصوص اقدامات اقتصادی گام‌های موفقیت‌آمیزی برداشته، جریان را به سمت‌وسوی حجاب کشاندند.

وی به نقش استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد و اذعان داشت: انقلاب اسلامی که در قرن ۲۰ شروع شد از روز اول دشمنان بسیاری داشته است؛ چرا که انقلاب اسلامی ایران می‌خواست تمدنی اسلامی را پایه‌گذاری نماید و به جهان ثابت کند الگویی غیر از الگوی کمونیسم و لیبرالیسم وجود دارد. اکنون نیز ۴۴ سال است که در معرض انواع دشمنی‌هاست.

سخنران این نشست بصیرتی در ادامه بحث افول آمریکا را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان ساخت: طبق تحقیقات و مقالات متقن تا سال ۲۰۳۰ آمریکا دیگر قدرت جهانی نیست و ایران یکی از هفت قدرت بزرگ جهان خواهد بود.

بررسی طرح کسینجر در خصوص انزوای جمهوری اسلامی و کاهش سرعت انتشار انقلاب اسلامی از دیگر موضوعات حجت‌الاسلام میر مرشدی بود.

وی با بیان این که در مسئله نزاع دین و بی‌دینی دشمنان ما در جریان اخیر دست به جنگ ترکیبی زدند، اظهار داشت: جنگ هیبریدی مشتمل بر تقابل در عرصه‌های مختلف فضای سایبر و مجازی، رسانه‌ای، تحریم، ترور، تخریب، دروغ، فشار سیاسی، جنگ خیابانی، کشته‌سازی، تنش قوی، ورود سلاح و… است

حجت‌الاسلام میر مرشدی تصریح کرد: با همه تلاش‌ها همچون گذشته، دشمنان در محاسبات خود دچار اشتباه شده ناکام ماندند؛ زیرا آنان به این امر واقف نیستند که انقلاب اسلامی ما دارای رویش‌های جدیدی است.