استاندار گلستان:

امریکا بزرگترین ناقض حقوق بین الملل است

استاندار گلستان در اختتامیه پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر امریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) امریکا را بزرگترین ناقض حقوق بین الملل خواند.

آقای زنگانه ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس به ویژه نمایندگی جامعةالمصطفی در استان گلستان، خاطرنشان کرد: ایالات متحده از گذشته های دور تا کنون مدعی دفاع از حقوق بشر بوده است در حالی که دولتمردان این کشور اساس موضع گیری های خود در خصوص حقوق بشر را بر محور منافع سیاسی قرار می دهند.

وی امریکا را بزرگترین عامل ناآرامی در جهان دانست و گفت: امریکا با یکجانبه گری و استفاده از فشار تحریم، مرتکب نقض نظامند حقوق بشر در جهان شده است. بررسی دقیق مواضع حقوق بشری امریکا در طول دهه های گذشته به صراحت تایید کننده این واقعیت است که دولتمردان امریکایی در قالب حقوق بشر، بسترهای لازم را برای دخالت های غیرقانونی خود در نقاط مختلف جهان مهیا ساخته اند.

استاندار گلستان ادامه داد: امریکا با اعمال تحریم های غیرقانونی حق تعیین سرنوشت توسط ملت ها را نقض نموده است که این تحریم ها حق تامین سلامت، آموزش و دسترسی به فناوری، توسعه و پیشرفت را در بسیاری از کشورهای جهان تهدید می نماید.

وی خاطرنشان کرد: امریکا در حالی مدعی حقوق بشر است که در داخل این کشور حقوق ملیت های مختلف به شکل گسترده ای نقض می گردد.

آقای زنگانه امریکا را حامی مهم رژیم صهیونیستی و ناقض حقوق فلسطینیان خواند و گفت: مردم مظلوم یمن قربانی حقوق بشر امریکایی هستند. این دولت با ترور دست به حذف بسیاری از مشاهیر و شخصیت های بزرگ بین المللی می زند که مهم ترین نمونه آن به شهادت رساندن سردار سلیمانی بوده است.