رئیس المصطفی در اختتامیه کنفرانس حقوق بشر امریکایی:

انقلاب اسلامی؛ پرچمدار حقیقی حقوق بشر در جهان

رئیس جامعةالمصطفی در اختتامیه کنفرانس بین المللی حقوق بشر امریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، انقلاب اسلامی را پرچمدار حقیقی حقوق بشر در جهان خواند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، حقوق بشر را واژه ای پربسامد در ادبیات حقوقی و اجتماعی دنیای امروز خواند و اظهار داشت: حقوق بشر یکی از کلیدواژه‌هایی است که تمدن جدید فراوان از آن استفاده می‌نماید و بسیاری از قدرت‌ها در حالی که ناقض حقوق بشر هستند، در جایگاه مدعی، سایر کشورها را مورد بازخواست قرار می دهند.

وی انقلاب اسلامی را داعیه دار ایجاد تمدنی نوین و الگوی مدنیت جدید برای بشریت خواند و گفت: بجاست پرچم دفاع از حقوق بشر حقیقی و افشای مدعیان دروغین آن به دست انقلاب اسلامی باشد و بنابراین جا دارد از دست‌اندرکاران این کنفرانس تقدیر و تشکر نماییم.

رئیس جامعةالمصطفی در ادامه به تبیین نگاه تمدنی به حقوق بشر پرداخت و یادآور شد: در چند هزار سال عمر مدون بشر، تمدن‌های فراوانی در نقاط مختلف عالم شکل گرفت. ما امروز در عالم شاهد تمدنی جدید در چند قرن اخیر هستیم که تا اندازه‌ی زیادی بر عالم تسلط یافته است و البته توفیقاتی نیز به ویژه در پیشرفت‌های علمی و دستاوردهایی در حوزه‌های سلامت و رفاه داشته است؛ اما در کنار این دستاوردها، این تمدن ویژگی‌هایی دارد که یکی از این ویژگی‌ها، ادعای انسان محور بودن آن است.

وی ادامه داد: نگاهی که این تمدن به انسان دارد و محصور نمودن آن به خواسته‌های صرفا لذت گرایانه و فردی، خطایی است که در این تمدن غربی صورت گرفته است. تمدن مادی در مجموع تفسیری مادی گرایانه از جهان دارد و عالم متعالی را کنار گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، نظام اجتماعی هر تمدنی را مبتنی بر جهان بینی آن خواند و اظهار داشت: تمدن جدید ادعا می‌کند بشر در نظام سازی به نقطه‌ی پایانی رسیده است و از آن با عنوان نظام لیبرال دموکراسی یاد می‌نماید. یکی از ویژگی‌های این تمدن مادی، نگاه سلطه جویانه به عالم است که پدیده تلخ استعمار و به غارت بردن مال و جان میلیون‌ها انسان، یکی از شواهد آن به شمار می‌آید.

وی با اشاره به ظهور شکل جدیدی از استعمار در عصر کنونی توسط مدعیان دروغین حقوق بشر، ابراز داشت: امریکا امروز میراث‌دار و پرچمدار تمدن مادی است. روشن نمودن ابعاد مختلف این نگاه تاریخی سلطه‌جو و همینطور نشانه‌های افول آن، از وظایف مراکز علمی جهان محسوب می‌شود.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان دشمنی این تمدن رو به افول را با تمدن نوین اسلامی، یک رویارویی تمدنی دانست و تصریح کرد: محققان ما باید در آثار علمی خود، عموم جامعه و به ویژه نسل جوان را با این حقایق مهم تمدنی آشنا نمایند.