استاد دانشگاه قونیه ترکیه:

امریکا فرعون عصر حاضر است

استاد دانشگاه قونیه ترکیه در اختتامیه پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر امریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری، دولت امریکا را فرعون عصر حاضر خواند.

دکتر محمود آچار با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس، خاطرنشان کرد: حقوق بشر یکی از مهمترین مسائل روز به شمار می آید که امریکا و حامیان آن بلندترین شعارهای ریاکارانه را در این زمینه سر می دهند.

وی با اشاره به مبانی اسلامی و قرآنی حقوق بشر اظهار داشت: قرآن کریم ویژگی های فرعون که به دنبال استیلای بر همه جهان بود را بیان می دارد. فرعون مدعی بود بهتری مدیریت را برای بشر در اختیار دارد و خود را پروردگار عالم می نامید.

استاد دانشگاه قونیه ادامه داد: خداوند متعال برای ما از فرعون و نمرود مثال می زند که امروز امریکا این نقش را در دنیای ما ایفا می نماید. امریکا از ده هزار کیلومتر دورتر به ما درس دینداری و آزادی می دهد! اگر فرعون تنها به دنبال سلطه بر مصر بود امریکا تسلط بر جهان را پیگیری می نماید.

وی با اشاره به قتل عام صدها هزار سرخپوست توسط اروپایی هایی که دولت امریکا را پدید آورده اند، اظهار داشت: امریکا برای نخستین بار سلاح شیمیایی را علیه بومیان سرخپوست بکار برد و با اهدای پتوهای آغشته به مواد شیمیایی، یک نسل کشی را رقم زد.

دکتر آچار ادامه داد: در ادامه امریکا به سراغ افریقا رفت و میلیون ها انسان را به بند بردگی کشاند. سیاست های امریکا موجب فروپاشی امپراتوری عثمانی گردید و میلیون ها نفر را در جنگ جهانی دوم، جنگ ویتنام و جنگ کره به قتل رساند.

وی با اشاره به پرونده سیاه امریکا در حمایت از رژیم اشغالگر قدس، افزود: معنی استقلال، آزادی و حقوق بشر امریکایی حمله به افغانستان و عراق است که ارمغانی جز مرگ و آوارگی برجای نگذاشت.

استاد دانشگاه قونیه، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی را یکی از حقه های شیطانی استکبار برای به استثمار کشاندن ملت ها دانست و گفت: همه ما برادر هستیم اما امریکا با استفاده از همین اختلافات میان مردم تفرقه انداخته و زمینه حضور مداخله جویانه خود را فراهم می نماید.

دکتر محمود آچار، گفتمان انقلاب اسلامی را در نقطه مقابل گفتمان استکبار دانست و تصریح کرد: ما با تمسک به مبانی قرآنی و اسلامی که انقلاب اسلامی پرچمدار آن است زمینه ساز تحقق وعده الهی پیروزی نهایی مستضعفان خواهیم بود.