رئیس نمایندگی استان گلستان:

دلیل اصلی نقض حقوق بشر وجود خوی استکباری و خودمحوری است

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در استان گلستان در بخش پایانی پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر امریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از همه شرکت کنندگان، محققان و مهمانان حاضر در این کنفرانس تقدیر و تشکر نمود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی دلیل اصلی نقض حقوق بشر از منظر قرآن کریم را وجود خوی استکباری و خودمحوری دانست و خاطرنشان کرد: از دیدگاه قرآن، استکبار و خودمحوری در نقض حقوق دیگران خود را بروز خواهد داد. اگر این خوی در یک ملت پدید آید، تنها خود را محور حق دانسته و هیچ حقی برای سایر ملت ها قائل نخواهد بود.

وی با تاکید بر خط بطلان دین مبین اسلام بر این تفکر خودمحور، ابراز داشت: اسلام حقوق همه اشخاص و ملت ها را محترم شمرده و به هیچ شخص و گروهی اجازه تعرض به حقوق دیگران را نمی دهد.

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی درگلستان با اشاره به نامه امام علی(علیه السلام) به مالک اشتر، اظهار داشت: امیرالمومنین(علیه السلام) در این نامه می فرماید مردم از دو دسته خارج نیستند. یا مسلمانند که واجب است حق آنها را رعایت کنید و یا انسان هستند و در انسانیت با ما شریک هستند و لازم است حقوقشان رعایت گردد.

وی ابراز داشت: منطق اسلام این است که هر کس با هر رنگ و نژاد و مذهب و عقیده ای، صاحب حقوقی است که باید محترم شمرده شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی خاطرنشان کرد: در دکترین حقوق بشر امریکایی میان انسان ها تفاوت فاحشی وجود دارد. در این دکترین، کودک سفید پوست امریکایی صاحب ارزش است اما کودکان یمن، سوریه، عراق و افغانستان از هیچ حق و حقوقی برخوردار نیستند.

وی بصیرت افزایی و آگاهی بخشی را از وظایف خواص جامعه دانست و اظهار داشت: صاحبان اندیشه باید ضمن تبیین گفتمان حقوق بشر امریکایی، مبانی اسلامی حقوق بشر را برای عموم مردم و ملت های جهان به خوبی تبیین نمایند.

رئیس نمایندگی گلستان در پایان با اشاره به بیانات شهید مطهری، مسئله اصلی امروز جهان را رهایی فلسطین از رژیم اشغالگر صهیونیستی دانست و تصریح کرد: ما باید شمرهای امروز خود را بشناسیم که در راس آنها امریکای جنایتکار قرار دارد و باید آن را به همه جهان بشناسانیم.