ابن سینا تمام زندگی خود را وقف بشریت کرده است

ابن سینا شخصیت جهانی می باشد که ایشان تمام زندگی خود را وقف بشریت کرده است خدمت ایشان بعد از هزار سال در ازبکستان و ارمگاه ایشان ایران باید مورد توجه قرار بگیرد

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، نگینه شیرمحمد آوا، استاد فلسفه از کشور ازبکستان در اختتامیه کنفرانس بین المللی انسان شناسی در اندیشه سیاسی ابن سینا که در همدان برگزار شد خاطرنشان ساخت: ابن سینا شخصیت جهانی می باشد که تمام زندگی خود را وقف بشریت کرده است خدمت ایشان بعد از هزار سال در ازبکستان و ارمگاه ایشان ایران باید مورد توجه قرار بگیرد و این قرابت های فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت: ایشان فرزند دو ملت می باشد و جهان ایشان را برای خود می داند و موجب اتحاد این دو کشور در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی می باشد.

استاد فلسفه کشور ازبکستان ابراز داشت: بسیار شایسته است این دوکشور در راستای احیای شخصیت ایشان به واسطه تاسیس نهادهای علمی مرتبط شوند و دوباره ایشان را به عظمت و اوجی که داشتند برسانند.

وی ادامه داد: سال ۲۰۲۵ سالی است که ابن سینا به هزار و ۴۵ سالگی می‌رسد و ازبکستان قرار است مراسم باشکوهی برای شناسایی این شخصیت بزرگ، با همکاری یونسکو اجرا خواهد کرد و از همه اندیشمندان در جهت شرکت در این کنفرانس دعوت می شود.

در این مراسم، نماینده کشور ازبکستان، بشقاب سفالی مزین به تصویر شیخ‌الرئیس بوعلی سینا را به استاندار همدان، لباس محلی کشور ازبکستان را به وزیر علوم و خاک روستای افشانه (زادگاه بوعلی‌سینا) را به رئیس بنیاد بوعلی‌سینا، اهدا کرد.