رئیس هلال احمر جمهوری اسلامی ایران:

خدمت رسانی ما الگو گرفته از مکتب ائمه اطهار است

رئیس هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در همایش مبلغان بشر دوستی، خدمت رسانی جمعیت هلال احمر ایران را الگو گرفته از مکتب ائمه اطهار (علیهم السلام) خواند.

آقای کولیوند با اشاره به گذشت ۱۰۱ سال از تاسیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: خدمت رسانی به مردم و اهداف شکل گیری جمعیت هلال احمر ریشه در عقائد و آموزه های دینی ما دارد.

وی خدمات هلال احمر را فارغ از هرگونه مرز و محدودیتی خواند و خاطرنشان کرد:‌ خداوند متعال می فرماید در کار خیر از هم سبقت بگیرید که این ویژگی در جمعیت هلال احمر به خوبی مشاهده می شود.قدمت هلال احمر ما به اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) باز می گردد.

رئیس جمعیت هلال احمر خدمت رسانی در این سازمان را لبیک به ندای الهی و اولیای خدا دانست و ابراز داشت: خدمت رسانی ما الگو گرفته از خدمات ائمه علیهم السلام است که برای خدمت به مردم از حق خود گذشت می نمودند.

وی با اشاره به گوشه‌هایی از خدمات جمعیت هلال احمر در صحنه‌های مختلف ایران و سایر مناطق جهان، یادآور شد:‌ همزمان با خدمت رسانی ما در خوی، فجایع طبیعی در سوریه و ترکیه رخ داد و هلال احمر ایران با وجود اشتغال به خدمت رسانی در داخل کشور، به کمک آسیب دیدگان کشورهای همسایه شتافت.

آقای کولیوند با اشاره به همکاری آحاد مردم ایران و ارگان های مختلف همچون سپاه و ارتش با جمعیت هلال احمر در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: رئیس صلیب سرخ جهانی در سفر به ایران به شدت تحت تاثیر ملاقات با علمای دینی ما قرار گرفت و چه افتخاری بالاتر از این است که ما در کنار علما و فضلا بتوانیم در عرصه های مختلف به ویژه در طوفان‌های اجتماعی و فرهنگی، خدمت نماییم.

وی بیانیه گام دوم انقلاب را اساس فعالیت‌های جمعیت هلال احمر کشور دانست و تصریح کرد: اگر کمک طلاب عزیز و حوزه های علمیه در ایام شیوع کرونا نبود ممکن بود خسارت‌های بسیار زیادی را شاهد باشیم. امروز ما می توانیم یک الگوی جدید فکری و جهادی را در حوزه امداد و خدمت رسانی رقم زنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر همکاری حوزه علمیه با هلال احمر را یک الگوی بی نظیر موفق در جهان خواند و ابراز داشت: امیدواریم این همکاری میان هلال احمر و جامعه الزهرا، جامعةالمصطفی و حوزه علمیه و سایر گروه های جهادی به عنوان یک الگوی موفق اسلامی به جهان عرضه گردد.