رئیس جامعةالمصطفی در همایش مبلغان بشر دوستی تاکید کرد:

خدمت‌رسانی مخلصانه طلاب و روحانیون در حوادث مختلف

رئیس جامعةالمصطفی در همایش مبلغان بشر دوستی که عصر امروز در سالن قدس مجتمع امام خمینی(قدس سره) برگزار شد، طلاب و روحانیون را آماده خدمت‌رسانی مخلصانه و مجاهدانه در همه حوادث خواند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در سخنان خود ضمن تقدیر از خدمات و دستاوردهای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: نهاد ارزشمند و خدوم هلال احمر در سختی‌ها پناه آسیب‌دیدگان است و لازم است به سهم خود از خدمات این عزیزان فداکار، صمیمانه تشکر نماییم.

وی اهل نیکی و احسان را مورد محبت خداوند خواند و اظهار داشت: در روایات پیامبر مکرم(صلی الله علیه و آله) وارد شده است که برترین انسان‌ها کسانی هستند که بیشترین خدمت را به مردم رسانند. البته خدمت و منفعت منحصر به منافع مادی نیست بلکه خدمات معنوی و روحی گاهی ارزش بسیار بالاتری از منافع مادی به همراه دارند.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به روایتی از امام حسین(علیه السلام)، خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) می‌فرماید نیاز مردم به ما نعمتی از نعمت‌های خداست. بنابراین باید قدردان این نعمت بود و نباید نسبت به رفع این نیازها ملول و خسته شد.

وی خدمت‌رسانی به مردم گرفتار را دارای آدابی دانست و یادآور شد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خدمت‌رسانی, گمنامی و عدم توقع تقدیر و تشکر است که نشانه خالص بودن عمل است. این ویژگی به شکل برجسته‌ای در خدمات جمعیت هلال احمر دیده می‌شود گرچه ما وظیفه داریم به سهم خود قدردان خدمات آنان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در پایان با اشاره به جانفشانی خالصانه شماری از طلاب و روحانیون در حوادث غیرمترقبه از جمله دوران شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: لازم است با همکاری جمعیت هلال احمر، طلاب و فضلای آماده به خدمت و مخلص، ساماندهی شوند که خوشبختانه در تفاهم‌نامه‌های همکاری میان مراکز حوزوی و هلال احمر زمینه این مهم فراهم شده است و انشالله اثرات این همکاری‌ها به زودی در داخل کشور و عرصه‌ی بین‌الملل آشکار خواهد شد.