حجت الاسلام والمسلمین دکتر قنبری:

معارف اهل بیت(علیهم السلام) درمانگر همه امراض روحی است

معاون ارتباطات و بین الملل المصطفی در جمع طلاب نمایندگی جامعةالمصطفی آشتیان ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق به شاگردان مکتب آن حضرت اظهار داشت: بر اساس روایات، علما وارثان اهل بیت(علیهم السلام) و انبیاء هستند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قنبری با اشاره به روایتی از امام صادق(علیه السلام) اظهار داشت: اگر خداوند بخواهد خیر بزرگی را عاید انسان نماید، اولین گام این است که توجه چندانی به زرق و برق دنیا نخواهد داشت. البته این به معنی رهبانیت و دوری از جامعه نیست بلکه باید در جامعه اما با خدا بود. اگر این زهد در انسان پدید آمد، درهای دنیای ملکوت به روی انسان گشوده خواهد شد.

وی شناخت عیب های درونی را برای انسان بسیار مهم دانست و یادآور شد: اگر این سه نعمت به انسان داده شود به همه خیر دنیا و آخرت دست یافته است.

معاون ارتباطات و بین الملل المصطفی بسیاری از عیوب اخلاقی را متاثر از عدم توجه به خودشناسی دانست و تصریح کرد: تحصیل و زندگی علمی هر طلبه دارای دو فصل است. فصل اول قوس صعودی حرکت به سمت قله علم و فصل دوم، قوس نزولی ترویج و نشر معارف الهی است.

وی اولویت اصلی هر طلبه را کسب علم و آموختن خواند و یادآور شد: زمانی تحصیل موثر خواهد بود که دل و جان ما از عیوب اخلاقی پاک باشد. در این صورت قلب ما همچون آیینه ای منعکس کننده نور علم خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری آشنایی به زمان را جزء ضروریات زندگی یک عالم دینی برشمرد و تصریح کرد: مطالعه آثار بزرگانی چون شهید مطهری و علامه مصباح یزدی می‌تواند دیدگاه ما را نسبت به دنیای پیرامونمان روشن نماید.

وی معارف اهل بیت(علیهم السلام) را درمانگر امراض روحی انسان‌ها خواند و یادآور شد: بسیاری از مردم جهان امروز تشنه معنویت و معارف ناب الهی هستند که شما طلاب فاضل باید فریادرس این نیاز در شهر و دیار خود باشید.

معاون ارتباطات و بین الملل المصطفی در پایان کسب مهارتهای ارتباطی را برای موفقیت در ترویج دین و ایجاد ارتباط موثر با اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان ضروری خواند و طلاب را به کسب این مهارت‌ها دعوت نمود.